Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą - Marta Machalska

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

Marta Machalska

50,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8286-476-2
Data wydania 1 kwietnia 2022
Język: Polski
Liczba stron: 260
Rozmiar pliku: 7,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
50,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy.

Z publikacji można dowiedzieć się m.in.:
• jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji;
• jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować;
• co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning;
• jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego.

Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji.

Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.

Spis treści

Wstęp do wydania drugiego  | str.  9

 

Rozdział 1

Współczesny e-learning  | str.  17

 

Rozdział 2

Definicja i etapy rozwoju e-learningu  | str.  20

Etap 1: rozpoczęcie  | str.  28

Etap 2: rozszerzenie (wzrost)  | str.  28

Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)  | str.  29

Etap 4: nauka na żądanie  | str.  30

Etap 5: era cyfrowego nauczania  | str.  31

Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach  | str.  32

 

Rozdział 3

Technologie w szkoleniach  | str.  34

 

Rozdział 4

Wirtualna rzeczywistość – immersive learning  | str.  57

Immersyjne technologie w VR  | str.  59

Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami  | str.  60

Nowa normalność: VR na ratunek  | str.  63

Aktywny proces poznawczy i virtual reality | str.  65

Nauka dostępna dla każdego  | str.  65

Krawędź nad przepaścią...  | str.  68

 

Rozdział 5

Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś  | str.  70

Rozdział 6

Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych  | str.  79

 

Rozdział 7

Kiedy e-learning?  | str.  82

 

Rozdział 8

Podejście metodyczne  | str.  87

Motywacja  | str.  87

Znajomość celów  | str.  88

Odniesienie do otaczającej rzeczywistości  | str.  89

Zasada odwoływania się do wielu zmysłów  | str.  90

Struktura  | str.  91

Zaangażowanie i aktywność  | str.  92

Informacja zwrotna o rezultatach  | str.  93

Różnorodność  | str.  94

Ukierunkowanie na uczącego się  | str.  95

Komfort fizyczny  | str.  96

E-learning a style uczenia się  | str.  97

 

Rozdział 9

Projektowanie szkoleń w formule e-learningu  | str.  106

Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia  | str.  116

Kto tworzy e-learning?  | str.  119

 

Rozdział 10

Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?  | str.  122

Jak zbudować personę?  | str.  124

Dodatek  | str.  126

 

Rozdział 11

Alter ego w szkoleniu, czyli awatar  | str.  133

 

Rozdział 12

Jak zmierzyć, czy e-learning działa?  | str.  136

Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)  | str.  138

Doświadczenie uczącego się  | str.  149

 

Rozdział 13

Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)  | str.  151

Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?  | str.  153

Standardy w LMS  | str.  155

Korzyści z wdrożenia LMS  | str.  156

 

Rozdział 14

Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning  | str.  161

W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?  | str.  172

Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju  | str.  174

Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika  | str.  178

Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie  | str.  178

 

Rozdział 15

Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy  | str.  180

Sztywny stary system  | str.  195

Era Web 2.0  | str.  196

Über-Connection | str.  198

 

Rozdział 16

Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)  | str.  200

Świadomość  | str.  200

Wdrożenie  | str.  201

Urzeczywistnienie  | str.  202

O co chodzi w self-directed learning?  | str.  203

Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się  | str.  205

Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?  | str.  210

10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się  | str.  213

Co napędza społecznościowe uczenie się?  | str.  213

Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu  | str.  216

 

Rozdział 17

Cyfrowa transformacja uczenia (się)  | str.  219

Dobre praktyki...  | str.  224

 

Rozdział 18

Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD)  | str.  227

Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?  | str.  228

Jakie są uniwersalne cechy LXD?  | str.  231

 

Rozdział 19

Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D  | str.  233

Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju  | str.  243

Zakończenie  | str.  251

Bibliografia  | str.  257

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »