Biznes po chińsku - Kamil Biernat

Biznes po chińsku

Kamil Biernat

64,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Wydawnictwo MT Biznes
ISBN 978-83-8231-264-5
Data wydania 18 listopada 2022
Język: Polski
Liczba stron: 236
Rozmiar pliku: 2,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 236
Rozmiar pliku: 5,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
64,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Opis

Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.

Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.

Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.

Spis treści

Wstęp (Kamil Biernat)

Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat)

Wstęp

Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna?

Gdzie leży więc problem?

Wnioski

Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian)

Wstęp

Polski biznes w Chinach – historia i współczesność

Problemy polskich inwestycji w Chinach

Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL

Rozwiązywanie sporów

Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski)

Co to jest weryfikacja?

Po co weryfikować?

Do czego prowadzi brak weryfikacji?

Weryfikacja podmiotu – czyli jak i gdzie?

Umowa, umowa i jeszcze raz umowa

Podsumowanie

Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi

(Kamil Biernat)

Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę

Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim?

Główne elementy umowy

Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel)

Słowo wstępne

Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo

Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach

Lokalizacja prawa

System ochrony znaku towarowego w Chinach

System praw autorskich w Chinach

Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach?

Zakończenie

Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski)

Wstęp

Struktura oszustwa

Co robić?

Czego nie robić?

Spory z kontrahentami chińskimi – aspekty praktyczne (Kamil Biernat)

Wstęp

Ale dlaczego w Chinach?

Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina)

Wstęp

Polsko-chińskie relacje biznesowe

O spółce Amica S.A.

Biuro Chińskie

Nawiązywanie relacji biznesowych

Negocjacje biznesowe

Codzienna komunikacja

Kwestie kulturowe

Zakończenie

Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski)

Wprowadzenie

Kulturowa odmienność Chińczyków

Podsumowanie

Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska)

Wstęp

Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych

Przygotowanie do spotkania biznesowego

Negocjacje

Wspólny czas wolny

Podsumowanie

Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach

(Stanisław Szufrajda)

Wstęp

Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka

Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla  „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Komunistycznej Partii Chin

Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów

Zakończenie

Notki o autorach

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »