Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą - Jarosław Kordziński

Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą

Jarosław Kordziński

59,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8187-548-6
Data wydania czerwiec 2020
Język: Polski
Liczba stron: 445
Rozmiar pliku: 3,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
59,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.

Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:

  • formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,
  • kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,
  • samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,
  • skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,
  • kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.

Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.

Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych, a także studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również szkoleniowców organizujących kursy i warsztaty dla nauczycieli oraz pracowników administracji zajmujących się oświatą.

Spis treści

1. WSTĘP | str. 9
Subiektywnie o misji szkoły | str. 17
Obraz, w którym żyję | str. 29
Warunki autorytetu nauczyciela | str. 36

2. FORMALNE PODSTAWY AUTORYTETU NAUCZYCIELA | str. 51
Funkcja formacyjna szkoły | str. 67
Wpływ nauczyciela na innych | str. 88

3. WYZWANIA | str. 99
Dzieci kochają się uczyć | str. 117
Szkoła odpowiedzialności | str. 127

4. BĄDŹ DUMNA, BĄDŹ DUMNY ZE SWOJEGO ZAWODU | str. 138
Esencjalizm – czyli mniej, ale lepiej | str. 147
Zarządzanie sobą | str. 158
Planowanie działań | str. 173

5. NIEZBĘDNE KOMPETENCJE ROZWOJOWE NAUCZYCIELI | str. 180
Skuteczny nauczyciel | str. 196
Organizacja skutecznego uczenia się uczniów | str. 203
Praca nad własnym rozwojem | str. 213
Kilka słów o samoocenie | str. 229
Nie bój się iść do przodu | str. 237
Ucz się | str. 241
Nie wahaj się próbować | str. 245
Szczególnie wartościowe role nauczyciela | str. 248

6. CZYNNIKI DOBROSTANU – BĄDŹ WARTOŚCIOWYM CZŁOWIEKIEM, DĄŻ DO SZCZĘŚCIA | str. 269
Nie wszystko na raz | str. 278
Dbaj o swój mózg | str. 291
Żeby się chciało chcieć | str. 296

7. DIALOG WZMACNIAJĄCY AUTORYTET | str. 308
Co mówię, kiedy mówię i kiedy nic nie mówię | str. 320
Właściwy dialog z... samym sobą | str. 326

8. NASZA WSPÓLNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ – KONTEKST | str. 336
Współpraca nauczycieli | str. 353
Angażowanie się rodziców w życie szkoły | str. 364

9. SZKOŁA WZMACNIAJĄCA AUTORYTET NAUCZYCIELI | str. 378
Kodeks etyki nauczyciela | str. 388

10. ZRÓB, ŻEBY TWOJE ŻYCIE MIAŁO SENS | str. 398

POSŁOWIE | str. 415

ANEKS | str. 431

BIBLIOGRAFIA | str. 441

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »