Analiza problemów biznesowych - Marian Moszoro

Analiza problemów biznesowych

Marian Moszoro

53,78 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-264-2579-0
Data wydania 2010
Język: Polski
Liczba stron: 256
Rozmiar pliku: 2,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
53,78 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów? W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji. Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z sugerowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę. Książka stanowi świetny materiał pomocniczy zarówno dla słuchaczy studiów podyplomowych, studentów wyższych lat studiów zarządzania, marketingu i finansów, jak i menedżerów doskonalących swoje umiejętności.

Spis treści

O autorze 9
Podziękowania 11
Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków 13
Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu 29
Reuters Serwis Polski 31 Wprowadzenie nowego produktu
Reproserwis (A) 55 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Ediko (A) 69 Rozwój produktu
Doradztwo Gospodarcze DGA (A) 96 Pozycjonowanie firmy
Wydawnictwo Zwierciadło 122 Pozycjonowanie produktu; strategia judo Telewizja Polska 134 Strategia konkurowania; strategia sumo
RadTech (A) 156 Strategia-intrategia
Część II. Studia przypadków z zakresu finansów 167
Reproserwis (B) 169 Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa
Vet Center: ocena inwestycji 177 Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych
Doradztwo Gospodarcze DGA (B) 180 Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji
RadTech (B) 194 Wycena spółki dla funduszu Private Equity
Fundusz poręczeniowy FEP 203 Zarządzanie ryzykiem kredytowym
Ediko (B) 210 Leasing zwrotny, Value at Risk
Farma wiatrowa 219 Project finance
Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów
fabularnych 241
Wall Street 243 Etyka w finansach
Cudze pieniądze 247 Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu
Bibliografia 253
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »