Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Poradnik innowacyjnego samorządowca. Inspiracje, narzędzia, dobre pr... - Jan Fazlagić

Poradnik innowacyjnego samorządowca. Inspiracje, narzędzia, dobre pr...

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-7561-790-0
Język: Polski
Data wydania: 26 maja 2017
Liczba stron: 221
Rozmiar pliku: 5,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
34,90 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Na najnowszą historię polskich samorządów składa się wiele sukcesów i spektakularnych dokonań. Jednak czas biegnie szybko i rzeczywistość rodzi nowe wyzwania. Sprostanie im wymaga, jak nigdy dotąd, kreatywności oraz innowacyjności w zarządzaniu lokalnymi społecznościami i gospodarkami. Jak tworzyć proinnowacyjną kulturę w samorządzie? Jak określać priorytety gospodarcze na poziomie lokalnym? Jak wspierać innowacje społeczne w samorządzie? Poradnik omawia korzyści, jakie odnoszą i mogą odnieść polskie samorządy, jeśli postawią na innowacyjnych liderów samorządowych. Książka zawiera wiele inspiracji, narzędzi oraz dobrych praktyk.

Autor, prof. Jan Fazlagić, wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest uznanym ekspertem w dziedzinie zarządzania wiedzą, innowacyjnością oraz kapitałem intelektualnym, a ponadto prowadzi szkolenia i warsztaty dla praktyków biznesu.


Dr hab. Jan Fazlagić –  profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce. Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Współautor wielu ekspertyz dla firm i instytucji sektora publicznego. Stypendysta dwóch prestiżowych stypendiów: Fulbright Senior Scholarship (2006–2007) oraz Marie Curie Research Fellowship (2002–2003). Autor pierwszego w Polsce podręcznika do zarządzania wiedzą Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki oraz książki Kreatywni w biznesie (Poltext 2015). Autor bloga: jakiestudiawybrac.blogspot.com. Stworzył pierwszy w Polsce raport o kapitale intelektualnym uczelni. Uczestniczył w wielu projektach badawczych i szkoleniowych m.in. współtworzył europejski portal zarządzania wiedzą knowledgaboard.com. Współautor podręcznika RECORD opracowanego na zamówienie Komisji Europejskiej: Recognising Central and Eastern European Centres of RTD: Perspectives for the European Research Area. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. dla praktyków biznesu.

Spis treści

Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Innowacyjny samorząd
Wprowadzenie
1.1. Czym jest innowacyjność?
1.2. Konkurencyjność samorządów
1.3. Na czym polegają innowacje w samorządach?
1.4. Bariery dla wdrażania innowacji w samorządach i sposoby ich pokonywania
1.5. Schematy myślowe przeszkodą w rozwoju samorządu
Rozdział 2. Kierunki rozwoju innowacyjnych samorządów
Wprowadzenie
2.1. Uwarunkowania makroekonomiczne samorządów w ujęciu globalnym
2.2. Trendy globalne
2.3. Rozwój przemysłów kreatywnych szansą dla średnich i dużych miast w Polsce
Rozdział 3. Innowacyjni pracownicy w innowacyjnym samorządzie
Wprowadzenie
3.1. Teorie wyjaśniające istotę procesu twórczego
3.2. Innowacyjni pracownicy
3.3. Motywowanie innowacyjnych pracowników w samorządzie
3.4. Jak zmienić urząd w „fabrykę innowacji”?
Rozdział 4. Kapitał społeczny w samorządzie
Wprowadzenie
4.1. Czym jest kapitał społeczny?
4.2. Dlaczego warto budować kapitał społeczny w samorządzie?
4.3. Jak wycenić kapitał społeczny?
4.4. Pomiar kapitału społecznego
Rozdział 5. Tworzenie innowacyjnych strategii dla samorządów
Wprowadzenie
5.1. Istota strategii dla samorządu
5.2. Wizja i misja samorządu
5.3. Cele strategii i kierunki interwencji
5.4. Monitoring strategii
5.5. Wdrażanie strategii
5.6. Możliwości poprawy procesu wdrażania strategii[28]
Rozdział 6. Storytelling
Wprowadzenie
6.1. Istota storytellingu
6.2. Rodzaje historii
6.3. Storytelling na przykładzie wybranych polskich miast
Rozdział 7. Rankingi samorządowe na przykładzie powiatów
Wprowadzenie
7.1. Wiedeń – jako przykład światowego lidera rankingów miast
7.2. Ranking Związków Powiatów Polskich
7.3. Ranking Powiatów do 60 tys. mieszkańców[2]
7.4. Ranking powiatów „Newsweeka”
7.5. Ranking miast „Gazety Wyborczej”
7.6. Ranking Miast Uczących Się („Polityka Insight”)
7.7. Rankingi najbiedniejszych powiatów w Polsce[3]
7.8. Rankingi międzynarodowe
Bibliografia

 

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »