Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody? O tendencjach w krzewien... - Mariola Antczak

Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody? O tendencjach w krzewien...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8088-716-9
Język: Polski
Data wydania: 2017
Liczba stron: 221
Rozmiar pliku: 1,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
19,95 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.

Spis treści

Adam Mazurkiewicz, Tradycja i (po)nowoczesność, czyli kilka uwag tytułem wstępu          7

Część I. Świat cyfrowy w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży         19

Magdalena Wójcik, Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji czytelniczej i medialnej. Potencjał i przykłady wdrożeń               21

Piotr Szeligowski, Monika Wachowicz, Technologie informacyjno-komunikacyjne w krzewieniu kultury czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej       33

Agnieszka Przybyszewska, Literacka immersja i technologia step-in-book, czyli o przenikaniu się światów literackich i rzeczywistych   47

Edyta Kilian, Audialne twory poetów cybernetycznych – analiza współczesnej formy słuchowiska radiowego             61

Jolanta Laskowska, Transformacja nośników tekstu i jej wpływ na czytelnictwo studentów kierunków humanistycznych w świetle badań ankietowych        73

Zenona Krupa, Skuteczność Internetu w promocji czytelnictwa w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego     89

Część II. Wychowując w kulcie czytania         105

Zofia Zasacka, Czytelnicy zaangażowani – jak rozbudzać motywacje czytelnicze dzieci i młodzieży  107

Michał Wróblewski, Anna Zatora, Czytania jak na lekarstwo. Możliwa recepta na niski poziom czytelnictwa wśród nastoletnich chłopców. Refleksja wokół projektu „Boys Reading”      121

Marta Deńca, Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi         139

Zofia Pomirska, Technika szybkiego czytania wobec lingwistycznej teorii nauki czytania    169

Marta Krasuska-Betiuk, Kultura literacka studentów pedagogiki. W poszukiwaniu modelu badań  181

 

Renata Osiewała, Młodzi humaniści i ich preferencje czytelnicze na przykładzie studentów pierwszego roku kierunków historia i historia sztuki Uniwersytetu Łódzkiego        199

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »