Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym ra... - Elżbieta Izabela Szczepankiewicz

Samoocena systemu kontroli zarządczej w środowisku informatycznym ra...

Wydawnictwo: Infor
ISBN: 978-83-65887-30-6
Język: Polski
Data wydania: lipca 2017
Liczba stron: 69
Rozmiar pliku: 1,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
19,90 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

 

Jednostki powinny opracować, wdrożyć, oceniać i doskonalić procedury kontroli w środowisku informatycznym. Ponadto na jednostki stosujące system informatyczny rachunkowości ustawodawca nałożył obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa zasobów informatycznych, a w szczególności skutecznej ochrony zapisów księgowych i dokumentacji przed:

· ich nieuprawnioną i niekontrolowaną modyfikacją lub uszkodzeniem,

· wprowadzeniem, usunięciem lub ich zniszczeniem,

· nieupoważnionym rozpowszechnianiem.

W Poradniku wskazano główne zasady przeprowadzenia procesu samooceny ustanowionych zasad i procedur kontroli zarządczej dotyczących systemu rachunkowości w środowisku informatycznym. Omówiono aktualne wymogi, które są zawarte w regulacjach prawnych i standardach, jak również wskazano rozwiązania praktyczne w zakresie organizacji kontroli zarządczej w środowisku informatycznym rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych.

Z Poradnika można dowiedzieć się, jakie obowiązują zasady i procedury kontroli:

· ochrony zasobów informatycznych rachunkowości,

· dokumentacji systemu informatycznego rachunkowości,

· poprawności gromadzenia i wprowadzania danych w systemie informatycznym rachunkowości,

· poprawności przetwarzania danych oraz poprawności tworzenia sprawozdań i raportów finansowych,

· przechowywania dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych,

· wiarygodności i funkcjonalności dla wybranych podsystemów rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych. Omówiono procedury kontroli dla podsystemów rachunkowości, które są najczęściej stosowane w praktyce tych jednostek, m.in. dotyczące ewidencji środków trwałych, ewidencji płac i pozostałych rozrachunków z pracownikami oraz funkcji obsługi rozliczeń bankowych i kasy.

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »