Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki - Ewa Ciszewska

Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8088-487-8
Język: Polski
Data wydania: 2016
Liczba stron: 293
Rozmiar pliku: 2,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
19,95 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Autorzy publikacji w wyczerpujący sposób omawiają tytułową problematykę, koncentrując się w swych rozpoznaniach na polskich doświadczeniach w kontekście przemian dokonujących się na świecie. Wskazują na konieczność dostosowania edukacji filmowej do nowych realiów związanych z rozwojem mediów cyfrowych i zmianą doświadczeń odbiorczych w młodym pokoleniu. W efekcie powstała książka wyjątkowa - tom zbierający teksty napisane przez ekspertów, a zarazem pasjonatów.

 

Z recenzji prof. dr. hab. Mikołaja Jazdona

Spis treści

Słowo wstępne               7

 

W POSZUKIWANIU MODELU EDUKACJI FILMOWEJ        9

Bogusław Skowronek, Edukacja filmowa (i medialna). Ujęcie antropologiczno-pragmatystyczne            11

Witold Jakubowski, Wychowanie filmowe versus film w wychowaniu, czyli o możliwych strategiach wykorzystania sztuki filmowej w edukacji      21

Konrad Klejsa, Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w.               35

Witold Bobiński, Piękny sen Roberta Watsona, czyli o zapomnianym (?) scenariuszu edukacyjnej kariery filmu               49

Justyna Hanna Budzik, Postawa magiczna i techniczna wobec mediów a kształcenie studentów dla filmu i przez film    63

 

FILM I EDUKACJA – POLSKIE DOŚWIADCZENIA 77

Ewa Ciszewska, Edukacja filmowa w Polsce – zarys historyczny i stan badań      79

Małgorzata Jakubowska, Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe 99

Anna Równy, Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w zakresie edukacji filmowej w Polsce (okres 2010–2015)          117

Jadwiga Mostowska, Praktyka edukacji filmowej w Polsce – uwarunkowania prawne i organizacyjne  131

Ewelina Konieczna, Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych        143

Joanna Zabłocka-Skorek, Wychowawcza rola filmu w kontekście podstawy programowej szkoły ponadgimnazjalnej   161

Katarzyna Figat, Usłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowej                197

Emil Sowiński, Produkcja i dystrybucja filmów instruktażowych i popularnonaukowych na przykładzie działalności Wytwórni Filmów Oświatowych w latach 1962–1989           217

 

MEDIA CYFROWE I ICH UŻYTKOWNICY  233

Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej       235

Kamil Jędrasiak, Dagmara Rode, Edukacja filmowa wobec zmiany postmedialnej            249

Małgorzata Latoch-Zielińska, Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świecie współczesnych multimediów               261

 

ANEKS  273

Przyszłość edukacji filmowej, moje zmartwienie… Rozmowę z Eweliną Nurczyńską-Fidelską przeprowadziła Małgorzata Jakubowska      275

 

 

O autorach         287

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »