Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjali... - Katarzyna Burska

Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjali...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8088-244-7
Język: Polski
Data wydania: 2016
Liczba stron: 187
Rozmiar pliku: 8,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
33,90 zł
Nasza cena:
16,95 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady twórczego wykorzystania środków językowych, w tym również przykłady wizualne. Po kolejnych rozdziałach umieszczono zestawy ćwiczeń służące kształtowaniu umiejętności twórczego stosowania języka w reklamie.

 

Podręcznik zawierający bogaty materiał ilustracyjny oraz niebanalne, rozwijające ćwiczenia z pewnością będzie przydatny w pracy ze studentami kierunków humanistycznych (językoznawstwa, dziennikarstwa, komunikacji społecznej, kulturoznawstwa) oraz marketingu i zarządzania. Zainteresuje też praktyków związanych ze światem reklamy: copywriterów, pracowników firm reklamowych i wszystkich zajmujących się kreatywnym tworzeniem reklam oraz przemysłem z tym związanym.

Spis treści

SŁOWO WSTĘPNE        9

CZĘŚĆ I. KREATYWNE WYZYSKIWANIE ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH             15

Rozdział 1. WYRAZY I POŁĄCZENIA WYRAZOWE         17

W końcu roku kupiłem w końcu mercedesa, czyli o wyrazach wieloznacznych     17

Czy Bul może pokonać ból, czyli o homonimach          24

Zostań ecoistą, czyli o neologizmach              32

Gdy gorąco… kawa na zimno, czyli o antonimach      40

Adam Kubełek kupuje telefon, czyli o nazwach własnych         43

O choinka! Ale numer, czyli o eufemizmach  47

Cenowe hardkory, czyli o zapożyczeniach    52

Czy temperówka może strugać wariata, czyli o frazeologizmach i ich modyfikacjach       54

Jak przytulić rabat, czyli o naruszaniu łączliwości leksykalnej wyrazów               65

Wiosną ceny rosną, czyli o rymach           69

Rarka Plusa a „Lalka” Prusa, czyli o kalamburach             71

Ćwiczenia        75

Rozdział 2. WYPOWIEDZENIA       107

Piwo inne niż inne, czyli o powtórzeniach               107

Negocjujesz, tankujesz, księgujesz, czyli o wyliczeniach      112

Bo zupa była za słona, czyli o elipsie         113

Ćwiczenia        115

Rozdział 3. RELACJE MIĘDZY TEKSTAMI              119

Smacznego, miłego życia, czyli o nawiązaniach do konkretnych wypowiedzi               119

Dziennik dobrych wiadomości Tesco, czyli o nawiązaniach do gatunków tekstu          126

Czy wicie, co wam trza, czyli o nawiązaniach do stylów językowych              134

Ćwiczenia        141

Rozdział 4. ŚRODKI GRAFICZNE   145

Czy macie świet(l)ne pomysły, czyli o nawiasie       145

O 100 wSPAniałych zabiegach, czyli o wielkich i małych literach    147

Poserfuj u n@s, czyli o symbolach            149

W net taniej, czyli o dekompozycji           152

Jak wyglądają topniejące latem ceny, czyli o zestawieniach tekstu z obrazem             155

Ćwiczenia        159

CZĘŚĆ II. ANTY-DECORUM, CZYLI O NIESTOSOWNOŚCI W REKLAMIE       169

Gładź, gładź, gładź, czyli ewokowanie zjawisk ze sfery seksu   170

Masarnia „Stolec”, czyli operowanie niesmacznym quasi-żartem         174

 

BIBLIOGRAFIA             177

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »