Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
153 sceny z życia korporacji - Rafał Żak

153 sceny z życia korporacji

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-8087-090-1
Język: Polski
Data wydania: 11 marca 2016
Liczba stron: 213
Rozmiar pliku: 5,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
44,90 zł
Nasza cena:
39,90 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Zbiór zredagowanych wpisów z najbardziej poczytnego bloga we wszechświecie. To idealny rozwiązanie dla milionów czytelników, którzy uwielbiają wszystko, co związane z freakonomią. Ta książka – zaskakująca, elokwentna i dowcipna – to kolejny dowód geniuszu autorów. To ten sam geniusz, za sprawą którego odnieśli oni międzynarodowy sukces: 7 milionów sprzedanych egzemplarzy książki w 40 językach. Po publikacji Freakonomii jej autorzy założyli blog, który prowadzą do dziś. Piszą tam w mniej oficjalnym i bardziej osobistym stylu, a ich przemyślenia są czasem jeszcze bardziej szalone niż te zawarte w książce.

W niniejszym tekście odpowiadają na szereg dość niecodziennych pytań: Dlaczego obsługa pokładowa samolotu nie dostaje napiwków?

Jaką metodę ataku byś wybrał, gdybyś był terrorystą?

Dlaczego w KFC co chwila brakuje smażonego kurczaka?

Przez ostatnich dziesięć lat Steven D. Levitt i Stephen J. Dubner opublikowali na Freakonomics.com ponad 8 tysięcy wpisów. Sami otwarcie przyznają, że wiele z nich jest do niczego. Postanowili je wszystkie przejrzeć i wybrali te najlepsze z najlepszych. Dzięki temu dowiesz się, na jakie tematy ludzie kłamią, dlaczego warto rozważyć wprowadzenie podatku od seksu oraz… tak, tak… kiedy warto obrabować bank (odpowiedź: nigdy, zwrot z inwestycji jest strasznie marny). Levitt i Dubner piszą tu również sporo o własnych zainteresowaniach i pasjach, od hazardu, przez golfa i tryktraka, aż po wycofanie z obiegu jednocentówek.

Steven D. Levitt, profesor ekonomii na University of Chicago, został uhonorowany medalem John Bates Clark, wyróżnieniem przyznawanym najbardziej wpływowym amerykańskim ekonomistom przed czterdziestką. Jest również założycielem organizacji The Greatest Good, która stosuje koncepcje rodem z freakonomii w przedsięwzięciach biznesowych i filantropijnych.

Stephen J. Dubner jest wielokrotnie nagradzanym pisarzem, dziennikarzem oraz osobistością radiową i telewizyjną. Zrezygnował z pierwotnej ścieżki kariery – niedoszłej gwiazdy rocka – by pisać książki. Od tamtej pory uczył angielskiego na Columbii, pracował dla „New York Timesa”, a także opublikował trzy książki niezwiązane tematycznie z freakonomią.

Spis treści

Wstęp
Zanim zaczniemy
Historia życia w firmie
Rekrutacja
Popularność rekrutacji
Wymagania
Rekrutacja plemienna
Naprawdę skomplikowana procedura
Stress interview
Jak nie rekrutować?
Rekrutacja jako gra
Jak ograć rekrutera?
Szkolenia
Sprytny prowadzący
Szkolenie z różnic międzykulturowych
Szkoleniowe absurdy
Obyczajowa strona szkoleń
Wyjazdy integracyjne
Czym są wyjazdy integracyjne?
Wyjazd integracyjny
Piosenki o integracji
Wyjazd dezintegracyjny
Życie biurowe
Piosenka o życiu biurowym
Administracja
Firma dba o dzieci pracowników
Wspomnienia kserokopiarki
Seks i inne historie obyczajowe
Życie w bezdusznych boksach
Chronical Cubicle Syndrome
Żarty biurowe
Olimpiada biurowa
Odzyskiwanie kontroli
Biurowe typy
Camera Cafe
Serial o korporacji i produktach Mazdy oraz LG
Zwalnianie
Zwolnienia w klasycznym stylu
Zespół ekstrakcyjny
Pierwszy zwalniający
Sally Wilcox
Zwolnienie i co dalej
Co z pozostałymi?
Kasty, zawody, grupy interesów
Szefowie
O szefach
Pośpiewajmy o szefach
Szef motywuje
Szef wszystkich szefów
Najgorsi szefowie świata filmu
Najgorszy szef filmowy
Przegląd szefów
Szef nieudacznik
HR
Rola HR-u
HR a biznes
Pani M.
Najcenniejszy zasób organizacji
System ocen pracowniczych
Oceny okresowe działają
Pracownik miesiąca
Zwykła pani z działu personalnego
Mali HR-owcy
Informatycy
Informatycy i kobiety
Inne charakterystyki informatyków
Jak śmiejemy się z informatyków
Dlaczego śmiejemy się z informatyków
Sprzedawcy
Sprzedaż nie jest spełnieniem marzeń
Telefon jako narzędzie pracy sprzedawcy
Najlepsza gadka sprzedażowa
Magiczne techniki sprzedawców
Jak sprzedać gumy do żucia (a nie papierosy)
Źli klienci
Filozofia pracy sprzedawców
Sprzedawca rozumie sprzedawcę
Ludzie uwielbiają, kiedy się ich dyma
Czy nachalna sprzedaż to coś złego?
Zarobki miarą wartości sprzedawcy
Ciepło sportretowany sprzedawca
Maklerzy
Giełda wciąga
My i oni
Nikt nic nie wie
Finansowa mafii
Złote spadochrony
Spekulant
Życie naśladuje sztukę
Inne grupy zawodowe
Inżynierowie
Marketingowcy
Lobbyści
Sekretarki i asystentki
Konsultanci
Korporacja
Korporacja sama o sobie
Etyka korporacji
Kradzież pomysłów
Na awans trzeba zasłużyć
Biznes w polskich serialach obyczajowych
Ikona zła
Najgorsze filmowe korporacje
Najbogatsze filmowe korporacje
Korporacja w filmie klasy B
Śmiech ze wszystkich
Firma w filmach XXX
Podsumowanie
Dla żądnych zmiany zastanego obrazu
Podziękowania
Filmografia, bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »