Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Obraz edukacji dziecka w Polsce i na Ukrainie - Opracowanie zbiorowe

Obraz edukacji dziecka w Polsce i na Ukrainie

Wydawnictwo: E-bookowo
ISBN: 978-83-7859-640-0
Język: Polski
Data wydania: luty 2016
Liczba stron: 214
Rozmiar pliku: 1,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
18,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF
Intencją redaktorki tomu jest skierowanie uwagi na dynamiczne związki między szeroko pojętą zmianą społeczną a pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną. To, w jaki sposób myślimy o edukacji dzieci i o nich samych, a także idee kraju i epoki, w których żyjemy, zasadniczo mają wpływ na kształt podejmowanych działań  i wyznaczają kierunek zmian. W wielu tekstach spotykamy się z danymi wskazującymi na fakt, że praktyki edukacyjne w Polsce i na Ukrainie wynikają z traktowania dziecka jako aktywnego badacza otaczającej rzeczywistości, o bogatym doświadczeniu pozaszkolnym i rozległej wiedzy osobistej, doceniania jego zdolności i zainteresowań, indywidualnych sposobów opisywania, wyjaśniania i interpretowania świata oraz działania w nim.  Spotykamy także wątki dotyczące warunków, w jakich możliwe jest rozwijanie i realizowanie „dobrej praktyki„ we wczesnej edukacji dziecka ze względu na przemiany społeczne i kulturowe.
Mirosława Nyczaj-Drąg

Spis treści

WSTĘP 6
CZĘŚĆ I
Edukacja dziecka w Polsce – realia i wyzwania 10
Edyta Bartkowiak
Edukacja małego dziecka w poglądach twórców polskiej pedologii 11
Mirosława Nyczaj-Drąg
Jakość dziecka w rodzinie z klasy średniej 43
Anita Famuła-Jurczak
Sukces życiowy dzieci w opinii ich matek 59
Marzenna Magda-Adamowicz
Komunikacja w edukacji dziecka 76
Lidia Kataryńczuk-Mania
Obraz muzycznej edukacji w przedszkolu 96
Robert Porzak
Oczekiwania uczniów i nauczycieli dotyczące samorządu szkolnego 114
Mirosława Nyczaj-Drąg
Kapitał społeczny rodziny z klasy średniej jako forma i źródło kapitału edukacyjnego dziecka 125
CZĘŚĆ II
Edukacja dziecka na Ukrainie – wybrane konteksty 154
Inessa Filippowa, Anna Kulczycka
Socjalizacja przedszkolaka jako asymilacja społecznego doświadczenia poprzez gry 155
Raisa Prima, Maria Zameluk
Bajka autorska a twórczy rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 167
Natalia Wiczałkowska
Tryb życia rodziny z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych 177
Oksana Iwanaszko
Stereotypy świadomości społecznej wobec osób niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo 184
Inessa Filippowa
Wiedza ekonomiczna a wartości społeczne i wybór zawodowy młodzieży na Ukrainie 193
Aleksander Gubenko
Destrukturyzacja jako ważny mechanizm twórczości i humanizacji edukacyjnej 200

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »