Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach cza... - Dominika Dworakowska

W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach cza...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-497-6
Język: Polski
Data wydania: 2015
Liczba stron: 344
Rozmiar pliku: 2,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
44,10 zł
Nasza cena:
31,50 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Miesięcznik „Nowe Tory” przyczynił się do rozkwitu polskiej myśli pedagogicznej w Królestwie Polskim oraz dynamicznego rozwoju nauczania literatury ojczystej i języka narodowego w zaborze rosyjskim. Periodyk skupiał czołowych polskich pedagogów i działaczy oświatowych, którzy celowali w recenzenckich omówieniach nowych podręczników szkolnych, krytycznej i objaśniającej ocenie książek dziecięco-młodzieżowych.

W prezentowanej monografii autorka opisuje dzieje warszawskiego czasopisma, określa jego literacką, artystyczną i ideową zawartość treściową, a także ukazuje niepowtarzalne współbrzmienie na jego łamach edukacji polonistycznej i wiedzy z różnych dziedzin. Udowadnia, że periodyk żywo zareagował na przeobrażenia dydaktyki polonistycznej na początku XX wieku. Jednym z filarów jego programu stała się zreformowana edukacja polonistyczna, która obejmowała m.in. nowoczesne metody nauczania, ćwiczenia stylistyczne, wypracowania domowe, a także kwestię smaku estetycznego.

Publikację docenią zwłaszcza nauczyciele, studenci polonistyki oraz specjaliści w zakresie edukacji aksjologicznej i psychologii wychowawczej.

Spis treści

Wstęp 9

Część I. Profil miesięcznika „Nowe Tory” 19

Rozdział 1. Dzieje pisma 21

Rozdział 2. Program nowoczesnego wychowania i edukacji młodzieży 41

Rozdział 3. Wokół kluczowych zagadnień szkolnych 61

Rozdział 4. Kult psychologii dziecka 79

Część II. Problemy dydaktyki polonistycznej na łamach periodyku „Nowe Tory”  101

Rozdział 1. W kręgu metodycznych artykułów o nauczaniu języka ojczystego  103

Rozdział 2. Dydaktyka literatury 167

Rozdział 3. Metodyka nauki o języku 181

Rozdział 4. Recenzenckie omówienia nowych podręczników szkolnych 219

Rozdział 5. Krytyczna i objaśniająca ocena książek dziecięco-młodzieżowych  249

Zakończenie 287

Bibliografia 295

Résumé 325

Indeks osób 327

 

Od Redakcji 343

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »