Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Biografie i uczenie się. Tom 4. Biografia i badanie biografii - Elżbieta Dubas

Biografie i uczenie się. Tom 4. Biografia i badanie biografii

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-561-4
Język: Polski
Data wydania: 2015
Liczba stron: 221
Rozmiar pliku: 1,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
37,80 zł
Nasza cena:
27,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Kolejny czwarty tom, z cyklu Biografia i badanie biografii, zawiera opracowania, które powstały w latach 2012–2014 w ramach projektu, realizowanego od 2008 roku w Zakładzie Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, z udziałem badaczy z wielu ośrodków akademickich w kraju, w szczególności andragogów. Treści tego tomu koncentrują się wokół głównego tematu projektu, którym jest uczenie się powiązane z biografią, stąd tytuł tej publikacji: Biografie i uczenie się. 15 autorskich tekstów ukazuje związki biografii i uczenia się w kilku głównych, choć także przenikających się kontekstach: całożyciowości uczenia się, uczenia się z biografii Innych oraz biografii edukacyjnych.

Autorzy rozpatrują biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się, proponują andragogiczne badania biografii, kreśląc ich wybrane aspekty, traktują o potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice, analizują walory inkontrologiczno-ergantropijne w tekstach wspomnieniowych, przybliżają biografie Pawła Hulki-Laskowskiego, Edith Piaf, Aleksandra Wata i Oli Watowej, zajmują się zagadnieniami edukacji kobiet, kompetencji osobistych i społecznych w szkolnych doświadczeniach uczniów, biografią edukacyjną w badaniach nad dydaktyką, całożyciowym uczeniem się studentów, ukazaniem zakresów międzypokoleniowego uczenia się na podstawie autentycznych dzienników.

Książka, podobnie jak seria, której jest częścią, ma walor teoretyczny i praktyczny.

Mogą po nią sięgnąć zarówno badacze, pedagodzy, studenci, jak i amatorzy biografii nie tylko literackich.

Spis treści

Wstęp (Elżbieta Dubas)

Elżbieta Dubas – Biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się

Elżbieta Dubas – Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza (wybrane aspekty)

Amelia Krawczyk-Bocian – O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice

Justyna Sztobryn-Bochomulska – Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury

Rafał Marcin Leszczyński – Całożyciowe uczenie się Pawła Hulki-Laskowskiego (1881–1946) – stymulatory i bariery

Anna Walczak – Czego można nauczyć się z biografii innych? Przykład Edith Piaf – istoty dramatycznej porwanej namiętnością

Monika Sulik – Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia, czyli biograficzno- andragogiczne poszukiwania „zagubionych samogłosek”

Katarzyna Popek – Fenomen biografii jednego małżeństwa – ich życie, ich sędziwy wiek

Olga Czerniawska – Dlaczego czytam biografie?

Agnieszka Majewska-Kafarowska – Edukacja uwikłana w historie życia – o edukacji kobiet kilka refleksji z badań

Joanna Stelmaszczyk – „Zaradność życiowa” kontra „taniec”. O dwóch edukacyjnych drogach absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego

Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek – Kompetencje osobiste i społeczne w szkolnych doświadczeniach uczniów

Agnieszka Koterwas – Biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką

Anna Walulik CSFN – Całożyciowe uczenie się w autobiograficznej refleksji studentów


Agata Szwech – Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów między pokoleniowego uczenia się

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »