Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagad... - Maria J. Szymankiewicz

Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagad...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-747-2
Język: Polski
Data wydania: 2014
Liczba stron: 221
Rozmiar pliku: 6,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
36,75 zł
Nasza cena:
26,25 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Zbiór stanowi omówienie metodologicznych aspektów zarządzania z trzech głównych perspektyw: społecznej (uwzględniającej socjokulturowe uwarunkowania funkcjonowania organizacji, rolę człowieka i jego szeroko rozumiane kompetencje), narzędziowej (techniczne aspekty działania organizacji) oraz globalnej (sprawność funkcjonowania organizacji rozumianej jako system otwarty, pozostający w relacji ze swoim otoczeniem). Zawiera interesujące opracowania dotyczące: zarządzania wiekiem; ról konsultanta w procesie doradczym; komunikacji w doradztwie biznesowym; postaw jako elementu  kształtowania kompetencji pracowniczych; kreatywności w pracy coacha i zastosowania coachingu w zarządzaniu; budowania więzi interpersonalnych w organizacji; elastyczność pracowników w kontekście pomiarów satysfakcji z pracy; ryzyka w zarządzaniu projektami;  analizy sieci społecznych; granic stosowania action research w zarządzaniu; perspektywy fenomenologicznej w zarządzaniu; restrukturyzacji firm, wchodzących na rynki zagraniczne; wybranych elementów różnych koncepcji patologii organizacji; modelu współpracy postrzeganego jako narzędzie kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych; kształtowania organizacji uczącej się w sektorze publicznym.

Rozważania autorów koncentrują się na poszukiwaniu najszerszych uogólnień odnoszących się do świadomego i celowego działania, rozpatrywanego ze względu na jego sprawność, dlatego książka może liczyć na zainteresowanie teoretyków i praktyków zarządzania.

Spis treści

Wstęp (Tomasz Czapla)  7

I. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST SPOŁECZNY  9

Rozdział 1. Zarządzanie wiekiem i intermentoring jako metody dialogu międzypokoleniowego i kontynuacji rozwoju zawodowego pokolenia 50+ (Grażyna Broniewska)  11

Rozdział 2. Wybrane role konsultanta w procesie doradczym (Katarzyna Caban-Piaskowska)  23

Rozdział 3. Realizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowym (Katarzyna Caban-Piaskowska, Magdalena Zalewska-Turzyńska)  33

Rozdział 4. Rola i miejsce postaw jako element kształtowania kompetencji pracowniczych (Tomasz Czapla, Katarzyna Kowalska)  41

Rozdział 5. Kreatywność w pracy coacha w świetle badań własnych (Karolina Dąbrowska)  49

Rozdział 6. Rola i wpływ zewnętrznego pracownika wiedzy na tworzenie przewagi konkurencyjnej w małym przedsiębiorstwie usług szkoleniowych (Iwona Małgorzata Kutzner)  57

Rozdział 7. Budowanie więzi interpersonalnych w organizacji – podejście narracyjne (Maciej Malarski)  73

Rozdział 8. Coaching – zastosowanie w zarządzaniu i jego ewaluacja (Małgorzata Podkówka-Wawrzonek, Monika Brodzińska)  83

Rozdział 9. Elastyczność pracowników a pomiar satysfakcji z pracy (Renata Winkler, Izabela Bednarska-Wnuk)  95

II. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST NARZĘDZIOWY  107

Rozdział 10. Ryzyko w zarządzaniu projektami (Marek Andrzejewski)  109

Rozdział 11. Analiza sieci społecznych jako metoda badania kultury organizacyjnej (Jolanta Bieńkowska)  121

Rozdział 12. Granice stosowania action research w naukach o zarządzaniu (Marek Ćwiklicki)  133

Rozdział 13. Perspektywa fenomenologiczna w instrumentarium badawczym nauk o zarządzaniu (Joanna Małgorzata Michalak)  141

Rozdział 14. Metody normatywów elementarnych w redukcji czasów przezbrojeń (Maciej Walczak)  153

Rozdział 15. Metodyczne aspekty zwinnego zarządzania rozwojem startupu (Bernard Ziębicki)  165


III. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST GLOBALNY  175

Rozdział 16. Restrukturyzacja firm wchodzących na rynki zagraniczne (Beata Glinkowska)  177

Rozdział 17. Wybrane elementy różnych koncepcji patologii organizacji (Bogusław Kaczmarek)  187

Rozdział 18. Model współpracy narzędziem kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych (Maria Janina Szymankiewicz)  197


Rozdział 19. Kształtowanie organizacji uczącej się w sektorze publicznym (Angelika Wodecka-Hyjek)  209

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »