Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela - Danuta Wosik-Kawala

Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 978-83-7850-813-7
Język: Polski
Data wydania: 1 maja 2015
Liczba stron: 0
Rozmiar pliku: 926,7 KB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
26,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB

Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.

Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.

Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne  i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.

Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.

Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.

Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.

Spis treści

Wstęp

Część I

Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia

Barbara Kalinowska-Witek

Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego

Magdalena Barabas

Diagnoza i praca z uczniem zdolnym

Aneta Rita Borkowska

Diagnoza i terapia ucznia z ADHD

Jolanta M. Wolińska

Diagnoza i terapia ucznia agresywnego

Anna Marzec-Tarasińska

Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami

Anna Grabowiec

Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej

Część II

Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów

Danuta Wosik-Kawala

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów

Teresa Zubrzycka-Maciąg

Rozwijanie asertywności u uczniów

Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk

Rozwijanie empatii uczniów

Część III

Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą

Danuta Wosik-Kawala

Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą

Teresa Lewandowska-Kidoń

Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Marzena Okrasa

Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Bibliografia

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »