Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Paradygmaty współczesnego kina - Ryszard Kluszczyński

Paradygmaty współczesnego kina

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-539-3
Język: Polski
Data wydania: 2015
Liczba stron: 206
Rozmiar pliku: 1,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
28,50 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA – MEDIA – KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę wskazania paradygmatów współczesnego kina – poprzez ukazanie paradygmatów współczesnej narracji filmowej (labirynt i kłącze); przybliżenie paradygmatu kina blockbusterowego; porządkującą analizę kina interaktywnego; rekonesans związany z dokumentem interaktywnym; rzut oka na crowdfunding, stanowiący zapowiedź nowego modelu finansowania kina; spojrzenie na esej audiowizualny z perspektywy genologicznej i historycznej; próbę kategoryzacji kina 3D; przypomnienie niemieckich realizacji dokumentalnych stacji ARD i ZDF (lata 2006-2008); dostrzeżenie zwyczajnego realizmu i kina mówionego we współczesnej odsłonie; wnikliwą analizę postmodernistycznego kodu w filmach Leosa Carakasa; wskazanie sposobów funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym.

Spis treści

Wstęp (Tomasz Kłys, Ryszard W. Kluszczyński)

Małgorzata Jakubowska, Kamila Żyto – Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej

Krzysztof Jajko – Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego

Ryszard W. Kluszczyński – Kino interaktywne – porządkowanie pola

Dagmara Rode, Paweł Sołodki – Dokument interaktywny – rekonesans

Blanka Brzozowska – Crowdfunding – nowy model finansowania kina?

Bartosz Zając – Esej audiowizualny – w stronę historii

Michał Pabiś-Orzeszyna – Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji

Konrad Klejsa – Drezno i Gustloff – miejsca pamięci niemieckich ofiar II wojny światowej i ich reprezentacje w filmach telewizyjnych stacji ARD i ZDF z lat 2006-2008

Patryk Łapczyński – Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego

Adam Cybulski – Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa

Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym

 

Noty o autorach

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »