Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Handel Międzynarodowy. Analizy dla Biznesu - Gniewomir Pieńkowski

Handel Międzynarodowy. Analizy dla Biznesu

Wydawnictwo: E-bookowo
ISBN: 978-83-272-4407-9
Język: Polski
Data wydania: 14 września 2013
Liczba stron: 514
Rozmiar pliku: 4,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
134,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Globalizacja procesów biznesowych doprowadziła do sytuacji,w której możliwe stało się podjęcie współpracy w każdym zakątku świata. Nie ma barier, które kiedyś ograniczały podejmowanie tego typu działań. Samoloty, szybka kolej, sieci komórkowe i satelitarne oraz Internet przełamały ograniczenia i umożliwiły współpracę na niespotykaną dotąd skalę. Nie ma dziś na świecie firmy, która nie sprzedawałaby swoich produktów w innych państwach, na innych kontynentach lub też nie pozyskiwała innowacyjnych, niedostępnych na krajowym rynku produktów, aby móc osiągnąć przewagę nad lokalną konkurencją.

Nie jest możliwe podjęcie efektywnej współpracy na rynkach międzynarodowych bez szczegółowego poznania „klimatu” biznesowego panującego w tych państwach. W tym celu przygotowywane są analizy biznesowe, których głównym celem jest ukazanie złożoności procesów, struktur organizacyjnych i przepisów prawnych. Opracowywane są szczegółowe analizy społeczno – kulturowych, politycznych, ekonomicznych, prawnych i finansowych uwarunkowań prowadzenia współpracy w wybranym kraju, regionie i jednostce samorządu terytorialnego. Opracowywane są również dokładne profile firm, z którymi podejmowana jest współpraca, obejmująca ich wiarygodność finansową, profile psychologiczne uczestników negocjacji oraz historię, warunki pracy i perspektywy rozwoju.

Dane te mają olbrzymie znaczenie dla powodzenia biznesu. Poznając społeczno – kulturowe uwarunkowania prowadzenia biznesu nie popełnimy błędów podczas negocjacji na obcym terytorium oraz prowadzenia rekrutacji pracowników.

Zwracając uwagę na czynnik polityczny możemy ustrzec się przed podjęciem ryzykownej współpracy z firmami z kraju niestabilnego politycznie, rozchwianego kryzysami (militarnymi, finansowymi)oraz nieprzewidywalnego pod względem społecznym (możliwość organizacji strajków i protestów lokalnych i ogólnonarodowych).

Znajomość ekonomii i przepisów prawa obowiązujących w wybranym kraju ułatwia i przyśpiesza ekspansję przedsiębiorstwu oraz zwraca uwagę na panujące w systemie nieścisłości i zagrożenia.

Z kolei analizy finansowe umożliwią zaznajomienie z kosztami wprowadzenia produktu na zagraniczny rynek oraz potencjalnymi wynikami.

Opracowanie profili psychologicznych, zaznajomienie się z warunkami i kulturą pracy oraz perspektywami rozwoju i wiarygodnością partnera umożliwią nam podjęcie decyzji o tym, czy warto podejmować współpracę z takim przedsiębiorstwem, w jaki sposób dostosować nasze taktyki negocjacyjne, tak aby osiągnąć sukces oraz na jakich warunkach zatrudniać pracowników z takiego państwa.

Publikacja ta ma na celu udzielenie odpowiedzi na wybrane pytania Czytelnikom zainteresowanym podjęciem współpracy z przedsiębiorstwami z Izraela, państw arabskich Bliskiego Wschodu, Azji Południowo – Wschodniej (Malezja) oraz Europy (Polska, Wielka Brytania). Mam nadzieję, że stanie się źródłem sukcesów biznesowych polskich przedsiębiorstw.

Spis treści

1. Bliski Wschód 9

2. Azja Południowo – Wschodnia 324

3. Europa 333

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »