Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych - Krzysztof Safin

Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 978-83-7930-364-9
Język: Polski
Data wydania: czerwca 2014
Liczba stron: 208
Rozmiar pliku: 1,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
45,00 zł
Nasza cena:
38,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Książka poświęcona jest ukazaniu kondycji przedsiębiorstw rodzinnych oraz ich rodzin w sytuacji zmiany generacyjnej. Dwudziestopięcioletni okres przemian ustrojowych w Polsce jest ku temu dobrą okazją. O ile sama rodząca się idea przedsiębiorczości oraz możliwość prowadzenia własnego biznesu - zwłaszcza w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX w – były powszechnie uznawane za ważną kwestię i zarazem niezbędny element udanej transformacji ustrojowej, o tyle wydaje się, że w ostatnich latach problematyka ta w publicznej dyskusji straciła wyraźnie na atrakcyjności. Niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy warto podkreślić, że obecnie, w porównaniu z dekadą lat 90-tych, obserwuje się małą dynamikę przyrostu miejsc pracy w sektorze prywatnym. Istotnym problemem w warunkach globalizacji jest długotrwała stagnacja na rynku pracy wraz z ujawnianiem się jego strukturalnych problemów w postaci odporności na typowe działania pobudzające stosowane przez instytucje rynku pracy. W przypadku Polski wciąż pokutują negatywne stereotypy związane z przedsiębiorcami, zaskakujące jest także to, że w społecznej świadomości brak jest silnego powiązania prywatnej działalności gospodarczej z rodziną, które spotyka się w innych krajach. Wszystkie wskazane tu kwestie tworzą splot negatywnych okoliczności, który wywołuje potrzebę działań na rzecz ponownego zainteresowania się tym co w istocie jest wyrazem naszej pozytywnej aktywności. Staje się to tym bardziej istotne im bardziej w toczącej się dyskusji o problemach globalizacji, o znaczeniu wykluczenia społecznego czy roli kapitałów społecznych i kulturowych, pomija się problemy przedsiębiorczości i samych przedsiębiorców.

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Sukcesja jako strategiczny problem przedsiębiorstwa rodzinnego

1.1. Istota problemu
1.2. Pojęcie i cel sukcesji
1.3. Strategia sukcesji jako element strategicznej koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa
1.4. Uwarunkowania procesów sukcesyjnych
1.5. Stan badań nad procesami sukcesyjnymi – podsumowanie

Rozdział 2. Wymiana jako teoretyczna perspektywa badania procesów sukcesyjnych

2.1. Punkt wyjścia
2.2. Teoria wymiany – elementy paradygmatu
2.3. Struktura rodzinno-biznesowa
2.4. Sytuacja sukcesji i strategia analizy

Rozdział 3. Logika badań

3.1. Przygotowanie i sposób przeprowadzenia badań
3.2. Problematyka badań
3.3. Schemat analiz
3.4. Firmy rodzinne i przedsiębiorcy jako uczestnicy badań
3.4.1. Firmy rodzinne
3.4.2. Przedsiębiorcy rodzinni

Rozdział 4. Rodzina i biznes rodzinny

4.1. Wprowadzenie
4.2. Model rodziny
4.3. Relacje rodzina – firma: biznes w rodzinie. Relacje rodzina – firma: rodzina w biznesie
4.4. Role rodzinne a role biznesowe
4.5. Odniesienie do wartości: orientacje aksjologiczne w firmach rodzinnych
4.6. Rodzina i biznes: stosunki wymiany
4.7. Rola więzi rodzinnej w wymianie rodzina – biznes
4.8. Konkluzje

Rozdział 5. Procesy sukcesyjne w firmach rodzinnych

5.1. Wprowadzenie
5.2. Sytuacja sukcesji
5.2.1. Planowanie sukcesji
5.2.2. Kontekst sytuacji
5.2.3. Właściciel – gotowość do sukcesji i nacisk rodziny
5.2.4. Dzieci i sytuacja sukcesji

Rozdział 6. Strategie i praktyki sukcesyjne

6.1. Strategie sukcesji vs strategie przedsiębiorstw
6.2. Sposób i zakres realizacji planu sukcesji w firmach rodzinnych
6.3. Profil sukcesora i relacje sukcesor – właściciel
6.4. Konkluzje

Zakończenie

Literatura

Wykaz tabel

Wykaz rysunków

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »