Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Etnocentryzm konsumencki w środowisku międzynarodowym. Studium rynko... - Elżbieta Wolanin-Jarosz

Etnocentryzm konsumencki w środowisku międzynarodowym. Studium rynko...

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 978-83-7930-711-1
Język: Polski
Data wydania: kwietnia 2015
Liczba stron: 241
Rozmiar pliku: 17,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
55,00 zł
Nasza cena:
45,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Przedmiotem rozważań w prezentowanej publikacji jest identyfikacja i ocena postaw etnocentrycznych konsumentów z pięciu państw Euroregionu Karpackiego (Polski, Słowacji, Węgier, Ukrainy i Rumunii) z uwzględnieniem różnic narodowościowych.

Zaprezentowane w książce wyniki analiz wnoszą znaczący wkład w rozwój teorii zachowań konsumenta, w szczególności w zakresie uwarunkowań procesów decyzyjnych nabywców produktów konsumpcyjnych. W analizie czynników wpływających na decyzje zakupowe nie przywiązywano do tej pory szczególnej wagi do postaw etnocentrycznych. Są to pierwsze w Polsce badania dotyczące ww. tematyki prowadzone na tak szeroką skalę.

Spis treści

1. Etnocentryzm i jego przejawy jako współczesny problem badawczy zachowań rynkowych konsumentów

1.1. Etnocentryzm jako zjawisko społeczno-kulturowe
1.2. Istota etnocentryzmu konsumenckiego - uwarunkowania i rozwój
1.2.1. Od etnocentryzmu społecznego do konsumenckiego    
1.2.2. Etnocentryzm konsumencki – ujęcie klasyczne
1.2.3. Etnocentryzm a ksenocentryzm konsumencki
1.3. Produkt krajowy czy zagraniczny - identyfikacja kraju pochodzenia produktu
1.4. Etnocentryzm konsumencki w świetle dotychczasowych badań zagranicznych i krajowych
1.4.1. Badania empiryczne na rynku międzynarodowym
1.4.2. Etnocentryzm konsumencki Polaków - przegląd wybranych badań

2. Potencjał społeczno-ekonomiczny Euroregionu Karpackiego

2.1. Powstanie i podstawy prawne funkcjonowania Związku Międzyregionalnego Euroregion Karpacki
2.2. Położenie oraz warunki przyrodniczo-krajobrazowe Euroregionu Karpackiego
2.3. Potencjał demograficzny Euroregionu Karpackiego – analiza porównawcza wybranych struktur i procesów
2.4. Ocena warunków życia mieszkańców Euroregionu Karpackiego z zastosowaniem procedur wielowymiarowych

3. Postawy etnocentryczne konsumentów w krajach Euroregionu Karpackiego – analiza empiryczna

3.1. Metodologia badawcza
3.2. Charakterystyka badanej zbiorowości
3.3. Walidacja kwestionariusza CETSCALE – warianty krajow
3.4. Szczegółowa analiza wyników badań empirycznych w przekroju struktury kwestionariusza CETSCALE
3.5. Skala etnocentryzmu konsumenckiego w oparciu o wartości CETSCALE – porównanie międzynarodowe
3.6. Społeczno-ekonomiczne determinanty postaw etnocentrycznych konsumentów – wyniki badań bezpośrednich
3.6.1. Wpływ wybranych zmiennych – płci, wieku, wykształcenia i dochodów – na wartość CETSCALE ankietowanych Polaków    
3.6.2. Czynniki kształtujące postawy etnocentryczne konsumentów słowackich
3.6.3. Uwarunkowania poziomu etnocentryzmu konsumenckiego respondentów węgierskich
3.6.4. Wyznaczniki zachowań konsumentów i ich wpływ na postawy etnocentryczne mieszkańców Ukrainy
3.6.5. Zróżnicowanie skali etnocentryzmu konsumenckiego respondentów rumuńskich w zależności od przyjętych zmiennych diagnostycznych

4. Proces zakupu produktów krajowych/zagranicznych i jego uwarunkowania w świetle prowadzonych badań bezpośrednich w krajach Euroregionu Karpackiego

4.1. Zakup jako forma zachowania rynkowego respondentów – analiza częstotliwości i społecznego charakteru czynności zakupowych
4.2. Główne determinanty wyboru dóbr konsumpcyjnych w procesie zakupu – analiza porównawcza według kompleksów branżowych
4.3. Kraj pochodzenia produktu i jego rola w procesie podejmowania decyzji zakupu – analiza świadomości i symboliki produktowej
4.4. Produkt krajowy i zagraniczny – analiza zakresu pojęciowego i interpretacji własnej
4.5. Zakup produktu krajowego i zagranicznego a interes gospodarki kraju – analiza świadomości konsekwencji makroekonomicznej

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel i rysunków

Załączniki

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »