Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Biografia i badanie biografii. Tom 3. Biografie edukacyjne. Wybrane ko... - Elżbieta Dubas

Biografia i badanie biografii. Tom 3. Biografie edukacyjne. Wybrane ko...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-691-8
Język: Polski
Data wydania: 2014
Liczba stron: 243
Rozmiar pliku: 10,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
38,85 zł
Nasza cena:
23,30 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter.

Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.

Spis treści

Wstęp 7

Elżbieta Dubas „Ja przez całe życie nie przeczytałem książki...” Nietypowa biografia edukacyjna uczenie się „poza” książką

Kamila Lasocińska Autobiografia jako autokreacja. Trcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych

Paulina Wawer Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie

Dorota Nawrat Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów

Beata Kunat „Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich autobiografii zawodowych

Magdalena Wnuk-Olenicz Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych

Dorota Sieroń-Galusek Świadectwo, wyznanie, wyzwanie dla pedagogii? O doświadczeniach formacyjnych Jerzego Stempowskiego, Józefa Czapskiego i Czesława Miłosza

Agnieszka Teresa Tys Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara

Krzysztof Kamiński – Nietraumatyczne a smutne okoliczności śmierci w kontekście intelektualnej biografii Stefana Swieżawskiego

Magdalena Hasiuk – Opowieść o dawnym życiu – „Zły” Dariusza Jeża i Grzegorza Kondrasiuka w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego

Kamila Lasocińska Kryzys połowy życia zdobywanie kompetencji autokreacyjnej i dążenie do mądrości

Emila Mazurek Edukacyjny wymiar cierpienia w biografii

Urszula Tabor Cierpienie i strata w narracjach autobiograficznych

Anna Gutowska Biografia edukacyjna i jej osobliwości studium jednego przypadku

Joanna Żeromska-Charlińska Potencjalna gotowość do spotkania w kontekście opieki i pomocy chorym w stanie terminalnym

Olga Czerniawska Śmierć w badaniach biograficznych

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »