Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Homo rhetoricus w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z... - Krzysztof Grzegorzewski

Homo rhetoricus w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-7969-355-9
Język: Polski
Data wydania: 2014
Liczba stron: 267
Rozmiar pliku: 2,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
37,80 zł
Nasza cena:
22,68 zł

Dostępne formaty plików:

MOBI , EPUB, PDF

Książka Krzysztofa Grzegorzewskiego „Homo rhetoricus” w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z lat 2005-2007) jest poświęcona retoryce polityków i dziennikarzy w czasach czwartej Rzeczpospolitej - demaskuje sztuczki i chwyty słowne, jakimi posługuje się władza i opozycja w celu manipulowania społeczeństwem. Autor wprowadza czytelnika w świat telewizyjnego dziennikarstwa politycznego, który rządzi się swoimi prawami: wykorzystuje błyskotliwość dziennikarzy, spryt polityków, zapierającą dech w piersiach sensacyjną narrację, operuje erystycznymi pojedynkami i epatuje atrakcyjnością przekazu.

 

Skupia uwagę na najlepszych w kraju publicystach telewizyjnych i najpopularniejszych politykach w latach 2005-2007 oraz najgłośniejszych aferach w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytania: w jaki sposób wpłynąć na decyzje wyborcze widzów, jak odnieść sukces komercyjny, jak wygrać wybory i skutecznie pognębić politycznego przeciwnika.

Spis treści

Wstęp

Rozdział I. Stan badań i założenia metodologiczne

1. Pojęcie podmiotu retorycznego

1.1. Homo rhetoricus a problem odpowiedzialności

1.2. Charakterystyka podmiotu retorycznego

2. Badanie przekazu werbalnego

3. Badanie przekazu niewerbalnego

Rozdział II. Charakterystyka podmiotów retorycznych

1. Kryteria doboru podmiotów

2. Dziennikarze

3. Politycy

Rozdział III. Analiza programów publicystycznych

1. Program publicystyczny w teorii

1.1. Telewizja a polityka

1.2. Talk-show jako gatunek

1.3. Charakterystyka programów

2. Program publicystyczny w praktyce. Analiza wybranych przekazów 134 2.1. Magazyn 24 godziny

2.2. Autografy

2.3. Co z Polską?

2.4. Forum

2.5. Kawa na ławę

2.6. Kropka nad I

2.7. Teraz My!

Rozdział IV. Strategie retoryczno-argumentacyjne oraz ich zamierzony wpływ na odbiorcę

1. Kryteria doboru programów

1.1. Taśmy prawdy”

1.2. „Seks-afera” w Samoobronie RP

1.3. „Afera gruntowa” i zatrzymanie Janusza Kaczmarka

Zakończenie

Bibliografia

Indeks nazwisk

Homo rhetoricus as a cathegory of political journalism (based on TV talk-shows in years 2005–2007) (Summary)

 

Od redakcji

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »