Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Zarządzanie jakością w placówce medycznej. Wydanie II - Arkadiusz Trela

Zarządzanie jakością w placówce medycznej. Wydanie II

Wydawnictwo: Wiedza i Praktyka
ISBN: 978-83-269-3476-6
Język: Polski
Data wydania: listopada 2014
Liczba stron: 194
Rozmiar pliku: 11,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
78,19 zł

Dostępne formaty plików:

PDF , EPUB, MOBI

Publikacja omawia najważniejsze problemy związane z zarządzaniem jakością. Uwzględnia zmiany organizacyjne i systemowe, które spowodowały, że jakość stała się przedmiotem całościowego zarządzania organizacją. Publikacja zawiera praktyczne wskazówki dotyczące zapewnienia jakości, ustandaryzowania działań w tym obszarze, co w konsekwencji doprowadzi do większej przewidywalności i stabilności, ale przede wszystkim szybszego wykrywania błędów w tym obszarze i podejmowania działań eliminujących ich przyczynę.

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia

1.1. Specyfika rynku ochrony zdrowia

1.2. Pojęcie jakości w ochronie zdrowia

1.3. Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

Rozdział 2. Przepisy prawne związane z zarządzaniem jakością w ochronie zdrowia

2.1. Wprowadzenie do prawodawstwa w zakresie jakości usług zdrowotnych

2.2. Prawodawstwo krajowe

2.2.1. Zarządzenie prezesa NFZ w sprawie określenia kryteriów oceny ofert

2.2.2. Ustawy i rozporządzenia regulujące kwestie standardów jakości w ochronie zdrowia

2.3. Prawodawstwo Unii Europejskiej

2.4. Wymagania prawne a certyfikaty jakości

Rozdział 3. Rola zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności w ochronie zdrowia

3.1. Konkurencja na rynku ochrony zdrowia

3.2. Wpływ systemów zarządzania na konkurencyjność placówek medycznych

Rozdział 4. Wskaźniki i mierniki jakości w podmiotach leczniczych i ich zastosowanie

4.1. Wskaźniki jakości w ochronie zdrowia

4.2. Mierniki jakości w ochronie zdrowia

Rozdział 5. Planowanie systemów jakości w podmiocie leczniczym

5.1. Projektowanie systemu zarządzania jakością w podmiocie leczniczym

5.1.1. Kiedy wdrażać system jakości w placówce medycznej

5.1.2. Rodzaje systemów jakości

5.2. Sposób wdrożenia systemu zarządzania

5.3. Bariery oraz błędy wdrożenia systemów zarządzania

5.4. Harmonogram i proces wdrożenia systemu zarządzania jakością

5.5. Certyfikacja systemów zarządzania

5.6. Koszty wdrożenia, utrzymania i certyfikacji systemów jakości

5.6.1. Koszty wdrożenia systemów zarządzania wg ISO

5.6.2. Koszty utrzymania systemów zarządzania wg ISO

5.6.3. Koszty certyfikacji systemów zarządzania wg ISO

5.6.4. Koszty procesu uzyskania akredytacji ministra zdrowia

5.7. Korzyści i zagrożenia wdrożonych systemów zarządzania

Rozdział 6. Charakterystyka najważniejszych standardów jakości w ochronie zdrowia

6.1. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna

6.2. System zarządzania jakością wg ISO 9001

6.2.1. Budowa i wymagania Systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2008

6.2.2. Dokumentacja Systemu zarządzania jakością

6.3. System zarządzania jakością w ochronie zdrowia wg EN 15224:2012

6.3.1. Budowa normy i zasady zarządzania wg EN 15224:2012

6.3.2. Wymagania Normy EN 15224:2012

6.3.3. Porównanie Norm ISO 9001:2008 i EN 15224:2012

6.3.4. Miejsce Normy EN 15224 na tle innych standardów

6.4. System zarządzania środowiskowego wg ISO 14001

6.4.1. Zasady i idea Systemu zarządzania środowiskowego

6.4.2. Wymagania Systemu zarządzania środowiskowego

6.5. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg PN-N/OHSAS 18001

6.5.1. Wdrażanie i dokumentowanie SZBiHP

6.5.2. Ocena ryzyka zawodowego

6.5.3. Korzyści z wdrożenia Systemu zarządzania bhp

6.5.4. Różnice między PN-N 18001 a OHSAS 18001

6.6. System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001

6.6.1. Nowe wydanie Normy ISO/IEC 27001:2013

6.6.2. Dokumentowanie i wdrażanie systemu bezpieczeństwa informacji

6.6.3. Problemy wdrożeniowe i modele bezpieczeństwa informacji

6.6.4. Korzyści i zagrożenia związane z ISO 27001

6.7. System zarządzania bezpieczeństwem żywności wg ISO 22000

6.7.1. Dobre Praktyki i HACCP

6.7.3. Wdrażanie Normy ISO 22000 w placówce medycznej

6.8. Powiązania pomiędzy standardami ISO

Rozdział 7. Akredytacja w ochronie zdrowia

7.1. Akredytacja ministra zdrowia wg standardów Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia

7.1.1. Geneza i zasady akredytacji w ochronie zdrowia

7.1.2. Standardy akredytacyjne wg CMJ

7.1.3. Wdrażanie akredytacji ministra zdrowia w placówkach medycznych

7.2. Zalety i wady akredytacji

Rozdział 8. Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »