Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodzic... - Dariusz Syska, Jesper Juul

Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodzic...

Wydawnictwo: MiND
ISBN: 978-83-62445-51-6
Język: Polski
Data wydania: 3 grudnia 2014
Liczba stron: 167
Rozmiar pliku: 2,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
29,90 zł
Nasza cena:
26,00 zł

Dostępne formaty plików:

MOBI , EPUB, PDF

Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie?

JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach.

Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.

JESPER JUUL – duński terapeuta rodzinny i pedagog o światowej renomie. Jego książka Twoje kompetentne dziecko jest jednym z najbardziej cenionych poradników wychowawczych na świecie i światowym bestsellerem.

Jesper Juul był jednym z głównych liderów przełomu we współczesnej pedagogice. Zawdzięczamy mu odejście od wychowania autorytarnego z jednej strony, oraz od filozofii permisywizmu, z drugiej. Propaguje idee szacunku i współdziałania we wzajemnych relacjach z dzieckiem, oraz dojrzałe przywództwo dorosłych.

Wydawnictwo MiND jest polskim wydawcą książek Jespera Juula. Dotychczas ukazały się:

 

Twoje kompetentne dziecko (2011), ,,Nie’’ z miłości. Mądrzy rodzice ‒ silne dzieci (2011), Twoja kompetentna rodzina (2011), Uśmiechnij się! Siadamy do stołu (2011), Przestrzeń dla rodziny (2012), Być mężem i ojcem (2012), Życie w rodzinie (2013), Agresja ‒ nowe Tabu? Dlaczego jest potrzebna nam i naszym dzieciom? (2013).

Spis treści

UCZNIOWIE POD PRESJĄ

Dzieci chcą się uczyć

Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego

Utrata wspólnych wartości

Myślenie zamiast wykonywania rozkazów

Wychowawcze zadania szkoły

Za co odpowiadają rodzice?

Co mogą szkolni psychologowie?

Czego potrzebują dzieci?

2. SZKOLNY TRÓJKĄT

Kobiety przetarły drogę dzieciom

Jakich uczniów chcą szkoły?

Szkoła w defensywie

Kompetencje w budowaniu relacji

Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji?

Siła definicyjna dorosłych

Sztuka dialogu

Czy media są niebezpieczne?

Praca domowa jako zarzewie konfliktów

Otwartość i uznanie

3. JAK MOŻNA ROZLUŹNIĆ SZKOŁĘ? Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem

4. ROZMOWY Z RODZICAMI

5. NASZA PORAŻKA Z ,,TRUDNĄ’’ MŁODZIEŻĄ

Nadmiar odpowiedzialności

Czy istnieją ,,trudne’’ dzieci, czy tylko my chcemy mieć za łatwo?

Cała władza w ręce specjalistów

Konieczność otwarcia się

Posłuszeństwo za wszelką cenę?

Obiekty pedagogiczne

Wiara w siebie a poczucie własnej wartości

Kiedy współdziałanie i relacje są udane?

6. KTO TO JEST DOBRY PEDAGOG?

Jakie mamy cele wychowawcze?

Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne?

Autorytet osobisty nauczycieli

Relacja podmiot‒podmiot

Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji

Integralność i współdziałanie

7. W STRONĘ SZKOŁY JUTRA. Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »