Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Jak pisać pracę magisterską? - Maria Węglińska

Jak pisać pracę magisterską?

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 978-83-7587-381-8
Język: Polski
Data wydania: 10 kwietnia 2014
Liczba stron: 80
Rozmiar pliku: 3,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
14,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona – jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora. Wartość metodyczną książki przypieczętował oszałamiający sukces wydawniczy: aż dziewięć wydań w ciągu zaledwie dziesięciu lat!

Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych.

Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych.

Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.

Spis treści

Wprowadzenie

Część pierwsza

  1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią

1.1.           Temat pracy

1.2.           Cel badań

1.3.           Problem

1.4.           Hipoteza

1.5.           Zmienne i ich graficzne przedstawienie

1.6.           Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników

1.7.           Klasyfikacja metod badań

1.8.           Pojęcie metody badań

1.9.           Techniki badawcze

1.10.       Narzędzie badawcze

1.11.       Eksperyment pedagogiczny

1.12.       Monografia pedagogiczna

1.13.       Metoda indywidualnych przypadków

1.14.       Metoda sondażu diagnostycznego

1.15.       Co nazywamy obserwacją?

1.16.       Wywiad

1.17.       Ankieta

1.18.       Określenie analizy dokumentów

1.19.       Pojęcie testu osiągnięć szkolnych

1.20.       Arkusz obserwacyjny

1.21.       Kwestionariusz

1.22.       Skala

1.23.       Kategoryzacja

1.24.       Korelacja

1.25.       typ badań

1.26.       Badania diagnostyczne

1.27.       Grupy czynników

1.28.       Etapy badań pedagogicznych

 

Część druga

  1. strona formalno-językowa pracy

2.1.           Strona tytułowa

2.2.           Struktura pracy

2.3.           Wstęp (słow. wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenia0

2.4.           Układ rozdziału

2.5.           Struktura części teoretycznej

2.6.           Struktura rozdziału metodologicznego

2.7.           Definicja pojęć

2.8.           Zakończenie pracy

2.9.           Tabela

2.10.       Wykres i tabela

2.11.       Przypisy

2.12.       Bibliografia

2.13.       Załączniki

2.14.       Akapit

2.15.       Wybór formy czasowników

2.16.       Wyrazy spajające treść

2.17.       Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi

2.18.       Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające

2.19.       Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych

2.20.       Zwroty grzecznościowe

2.21.       Przepisywanie na maszynie

 

Część trzecia

  1. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy

3.1.           Jak zatytułować rozdział teoretyczny?

3.2.           Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań

3.3.           Zwroty służące wprowadzeniu definicji

3.4.           Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez

3.5.           Jak rozpocząć rozdział – przykłady

3.6.           Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzenia

tabeli

3.7.           Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych

3.8.           Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych

3.9.           Wprowadzenie cytatu

3.10.       Sformułowania służące wprowadzaniu przykładów

3.11.       Zestaw wyrażeń określających nasilenie

3.12.       Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski)

3.13.       Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy

 

Bibliografia (wybrane pozycje)

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »