Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
O wartości zaufania - Katarzyna Żądło

O wartości zaufania

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-7561-416-9
Język: Polski
Data wydania: 21 luty 2014
Liczba stron: 241
Rozmiar pliku: 4,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
54,90 zł
Nasza cena:
46,90 zł

Dostępne formaty plików:

PDF , EPUB, MOBI

Książka przedstawia fundamentalną rolę zaufania z perspektywy przedsiębiorstwa i jego obecności na rynku kapitałowym. Ponadto omawia wpływ zaufania (dla którego kluczowe znaczenie ma komunikacja z inwestorami) na wycenę przedsiębiorstwa.

Książka ma charakter interdyscyplinarny: problematykę zaufania i komunikacji analizuje z perspektywy językoznawstwa, prakseologii, psychologii, socjologii, zarządzania i ekonomii – w kontekście współczesnego rynku kapitałowego. Na potrzeby pomiaru zaufania autorka stworzyła indeks zaufania do przedsiębiorstwa (IZ). Podając przykłady z rynku kapitałowego, pokazuje negatywne, a niekiedy wręcz dramatyczne skutki nieetycznej komunikacji największych światowych korporacj

. Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym. Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH.

Spis treści

  • Wprowadzenie
  • Rozdział 1
  • Komunikacja i budowa zaufania. Teoretyczne ujęcie komunikacji społecznej
  • 1.1. Problematyka komunikacji w ujęciu wybranych nauk
  • 1.2. Komunikacja jako element konstytuujący zaufanie
  • 1.3. Komunikacja między spółką a uczestnikami rynku kapitałowego – założenia
  • teoretyczne
  • 1.3.1. Informacja na rynku kapitałowym. Wpływ informacji na ceny akcji
  • 1.3.2. Znaczenie komunikacji na rynku kapitałowym. Komunikacja a efektywność rynku
  • 1.3.3. Komunikacja w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management)
  • 1.3.4. Komunikacja a zarządzanie oczekiwaniami inwestorów
  • Rozdział 2
  • Zaufanie – z perspektywy socjologii, prakseologii, nauk o zarządzaniu i rynku kapitałowego
  • 2.1. Istota kapitału społecznego
  • 2.2. Kapitał społeczny jako kapitał optymalizujący
  • 2.3. Zaufanie – strategia radzenia sobie z niepewnością i niemożności kontrolowania przyszłości
  • 2.4. Rosnąca rola zaufania. Spojrzenie z perspektywy nowego społeczeństwa i współczesnej ekonomii
  • 2.5. Zaufanie w działalności gospodarczej – z perspektywy prakseologii i nauk o zarządzaniu
  • 2.6. Istota zaufania na rynku papierów wartościowych
  • 2.6.1. Etyczne uwarunkowania funkcjonowania rynku kapitałowego
  • 2.6.2. Zaufanie na rynku papierów wartościowych
  • 2.7. Metodyka pomiaru zaufania
  • Rozdział 3
  • Zaufanie na współczesnych rynkach kapitałowych
  • 3.1. Doświadczenia kryzysu zaufania z lat 2007–2013
  • 3.1.1. Nowy paradygmat funkcjonowania rynków kapitałowych według G. Sorosa
  • 3.1.2. Przejawy deficytu zaufania na podstawie analizy wydarzeń na rynkach kapitałowych z lat 2007–2011
  • 3.2. Utrata zaufania w problematyce bankructw przedsiębiorstw
  • 3.2.1. Spekulacje rynkowe a bankructwo Bear Stearns
  • 3.2.2. Run w Northern Rock
  • 6 Spis treści
  • 3.2.3. Rozpad grupy bankowo-ubezpieczeniowej Fortis
  • 3.2.4. Upadek General Motors
  • 3.3. Migracja wartości i migracja zaufania
  • Rozdział 4
  • Komunikacja i budowa zaufania na rynku papierów wartościowych
  • 4.1. Etyka komunikacji
  • 4.2. Najwięksi i najlepsi oszukiwali – przykłady ze współczesnego rynku kapitałowego
  • 4.2.1. Błędy w sprawozdaniach finansowych General Electric
  • 4.2.2. Kłamstwa Citigroup w sprawie zaangażowania w papiery subprime
  • 4.2.3. Oskarżenia o oszukiwanie inwestorów przez Goldman Sachs
  • 4.3. Utrata zaufania do agencji ratingowych – przyczyny i konsekwencje
  • 4.3.1. Rozbieżności w ocenach ratingowych – agencje amerykańskie a Dagong Global
  • 4.3.2. Kryzys zadłużeniowy w strefi e euro a decyzje S&P
  • 4.3.3. Poznawczy wymiar kryzysu w Europie – w kierunku wspólnej światowej waluty
  • 4.4. Wyzwania komunikacyjne na rynku kapitałowym
  • 4.4.1. Rzetelność i transparentność
  • 4.4.2. Dwustronna komunikacja i dialog
  • 4.4.3. Komunikacja zintegrowana i strategiczna
  • 4.4.4. Maksymalizacja wartości rynkowej
  • 4.5. Wpływ komunikacji na wycenę walorów spółki – dotychczasowe ujęcia
  • Rozdział 5
  • Konstrukcja indeksu zaufania oraz wyniki badań empirycznych
  • 5.1. Wnioski z analizy desk research
  • 5.1.1. RESPECT Index
  • 5.1.2. Ranking spółek z najlepszymi relacjami inwestorskimi według
  • „Pulsu Biznesu”
  • 5.2. Wnioski z analizy jakościowej – na podstawie wywiadów z ekspertami
  • 5.2.1. Atrybuty spółki godnej zaufania – aspekty biznesowe 
  • 5.2.2. Cechy modelowe spółki godnej zaufania – komunikacja
  • 5.2.3. Powody utraty zaufania
  • 5.2.4. Zaufanie a wyższa wycena rynkowa
  • 5.2.5. Brak zaufania jako potencjalna przyczyna upadku spółki
  • 5.2.6. Migracja zaufania
  • 5.3. Konstrukcja indeksu zaufania do spółki 
  • 5.3.1. Indeks zaufania uczestników rynku do spółki – wskaźniki indeksu
  • 5.3.2. Przykłady wybranych indeksów
  • 5.3.3. Indeksy CSR
  • 5.4. Pomiar indeksu zaufania
  • 5.4.1 Metoda badania oraz uzasadnienie próby badawczej
  • 5.4.2. Prezentacja wyników badania
  • 5.5. Podsumowanie badań empirycznych
  • Załącznik nr 1
  • Zakończenie

Bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »