Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
O wartości zaufania - Katarzyna Żądło

O wartości zaufania

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-7561-416-9
Język: Polski
Data wydania: 21 luty 2014
Liczba stron: 274
Rozmiar pliku: 3,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
54,90 zł
Nasza cena:
46,90 zł

Dostępne formaty plików:

MOBI , EPUB, PDF

Książka przedstawia fundamentalną rolę zaufania z perspektywy przedsiębiorstwa i jego obecności na rynku kapitałowym. Ponadto omawia wpływ zaufania (dla którego kluczowe znaczenie ma komunikacja z inwestorami) na wycenę przedsiębiorstwa.

Książka ma charakter interdyscyplinarny: problematykę zaufania i komunikacji analizuje z perspektywy językoznawstwa, prakseologii, psychologii, socjologii, zarządzania i ekonomii – w kontekście współczesnego rynku kapitałowego. Na potrzeby pomiaru zaufania autorka stworzyła indeks zaufania do przedsiębiorstwa (IZ). Podając przykłady z rynku kapitałowego, pokazuje negatywne, a niekiedy wręcz dramatyczne skutki nieetycznej komunikacji największych światowych korporacj.

Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym. Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH.

Spis treści

  • Wprowadzenie
  • Rozdział 1
  • Komunikacja i budowa zaufania. Teoretyczne ujęcie komunikacji społecznej
  • 1.1. Problematyka komunikacji w ujęciu wybranych nauk
  • 1.2. Komunikacja jako element konstytuujący zaufanie
  • 1.3. Komunikacja między spółką a uczestnikami rynku kapitałowego – założenia
  • teoretyczne
  • 1.3.1. Informacja na rynku kapitałowym. Wpływ informacji na ceny akcji
  • 1.3.2. Znaczenie komunikacji na rynku kapitałowym. Komunikacja a efektywność rynku
  • 1.3.3. Komunikacja w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management)
  • 1.3.4. Komunikacja a zarządzanie oczekiwaniami inwestorów
  • Rozdział 2
  • Zaufanie – z perspektywy socjologii, prakseologii, nauk o zarządzaniu i rynku kapitałowego
  • 2.1. Istota kapitału społecznego
  • 2.2. Kapitał społeczny jako kapitał optymalizujący
  • 2.3. Zaufanie – strategia radzenia sobie z niepewnością i niemożności kontrolowania przyszłości
  • 2.4. Rosnąca rola zaufania. Spojrzenie z perspektywy nowego społeczeństwa i współczesnej ekonomii
  • 2.5. Zaufanie w działalności gospodarczej – z perspektywy prakseologii i nauk o zarządzaniu
  • 2.6. Istota zaufania na rynku papierów wartościowych
  • 2.6.1. Etyczne uwarunkowania funkcjonowania rynku kapitałowego
  • 2.6.2. Zaufanie na rynku papierów wartościowych
  • 2.7. Metodyka pomiaru zaufania
  • Rozdział 3
  • Zaufanie na współczesnych rynkach kapitałowych
  • 3.1. Doświadczenia kryzysu zaufania z lat 2007–2013
  • 3.1.1. Nowy paradygmat funkcjonowania rynków kapitałowych według G. Sorosa
  • 3.1.2. Przejawy deficytu zaufania na podstawie analizy wydarzeń na rynkach kapitałowych z lat 2007–2011
  • 3.2. Utrata zaufania w problematyce bankructw przedsiębiorstw
  • 3.2.1. Spekulacje rynkowe a bankructwo Bear Stearns
  • 3.2.2. Run w Northern Rock
  • 6 Spis treści
  • 3.2.3. Rozpad grupy bankowo-ubezpieczeniowej Fortis
  • 3.2.4. Upadek General Motors
  • 3.3. Migracja wartości i migracja zaufania
  • Rozdział 4
  • Komunikacja i budowa zaufania na rynku papierów wartościowych
  • 4.1. Etyka komunikacji
  • 4.2. Najwięksi i najlepsi oszukiwali – przykłady ze współczesnego rynku kapitałowego
  • 4.2.1. Błędy w sprawozdaniach finansowych General Electric
  • 4.2.2. Kłamstwa Citigroup w sprawie zaangażowania w papiery subprime
  • 4.2.3. Oskarżenia o oszukiwanie inwestorów przez Goldman Sachs
  • 4.3. Utrata zaufania do agencji ratingowych – przyczyny i konsekwencje
  • 4.3.1. Rozbieżności w ocenach ratingowych – agencje amerykańskie a Dagong Global
  • 4.3.2. Kryzys zadłużeniowy w strefi e euro a decyzje S&P
  • 4.3.3. Poznawczy wymiar kryzysu w Europie – w kierunku wspólnej światowej waluty
  • 4.4. Wyzwania komunikacyjne na rynku kapitałowym
  • 4.4.1. Rzetelność i transparentność
  • 4.4.2. Dwustronna komunikacja i dialog
  • 4.4.3. Komunikacja zintegrowana i strategiczna
  • 4.4.4. Maksymalizacja wartości rynkowej
  • 4.5. Wpływ komunikacji na wycenę walorów spółki – dotychczasowe ujęcia
  • Rozdział 5
  • Konstrukcja indeksu zaufania oraz wyniki badań empirycznych
  • 5.1. Wnioski z analizy desk research
  • 5.1.1. RESPECT Index
  • 5.1.2. Ranking spółek z najlepszymi relacjami inwestorskimi według
  • „Pulsu Biznesu”
  • 5.2. Wnioski z analizy jakościowej – na podstawie wywiadów z ekspertami
  • 5.2.1. Atrybuty spółki godnej zaufania – aspekty biznesowe 
  • 5.2.2. Cechy modelowe spółki godnej zaufania – komunikacja
  • 5.2.3. Powody utraty zaufania
  • 5.2.4. Zaufanie a wyższa wycena rynkowa
  • 5.2.5. Brak zaufania jako potencjalna przyczyna upadku spółki
  • 5.2.6. Migracja zaufania
  • 5.3. Konstrukcja indeksu zaufania do spółki 
  • 5.3.1. Indeks zaufania uczestników rynku do spółki – wskaźniki indeksu
  • 5.3.2. Przykłady wybranych indeksów
  • 5.3.3. Indeksy CSR
  • 5.4. Pomiar indeksu zaufania
  • 5.4.1 Metoda badania oraz uzasadnienie próby badawczej
  • 5.4.2. Prezentacja wyników badania
  • 5.5. Podsumowanie badań empirycznych
  • Załącznik nr 1
  • Zakończenie

Bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »