Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Big Data - Michał Głatki, Victor Mayer-Schonberger

Big Data

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-7746-859-3
Język: Polski
Data wydania: 26 września 2014
Liczba stron: 264
Rozmiar pliku: 761,0 KB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
59,90 zł
Nasza cena:
49,90 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Odkrywczy opis najnowszych trendów technologicznych i ich znaczącego wpływu na gospodarkę, naukę i społeczeństwo

Jaki kolor nadwozia powinieneś wybrać, kupując używany samochód, jeżeli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie? W jaki sposób władze mogą zlokalizować najbardziej niebezpieczne studzienki w Nowym Jorku, żeby zapobiec ich eksplozjom? Jak według Google’a będzie rozprzestrzeniała się epidemia wirusa grypy H1N1?

Odpowiedzią na te i wiele innych pytań jest big data. Termin „big data” odnosi się do naszych nowo nabytych umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska – począwszy od cen biletów lotniczych po treść milionów książek – w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać rosnącą moc obliczeniową komputerów do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.

W tej napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Big data jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.

Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.

Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.

Spis treści

Podziękowania
1. Teraźniejszość
2. Więcej
3. Bezład
4. Korelacja
5. Danetyzacja
6. Wartość
7. Implikacje
8. Zagrożenia
9. Kontrola
10. Przyszłość
Bibliografia
Indeks

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »