Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen - Katarzyna Dzija

Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen

Wydawnictwo: Novae Res
ISBN: 978-83-7942-264-7
Język: Polski
Data wydania: 1 stycznia 2011
Liczba stron: 95
Rozmiar pliku: 730,5 KB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
25,00 zł
Nasza cena:
21,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Bez dwóch zdań należy zauważyć, że Tadeusz Rydzyk idzie z postępem czasu, jest człowiekiem XXI wieku – politykiem i ekonomistą, mistrzem w kierowaniu ludźmi i… ich portfelami.

Postać redemptorysty ojca Tadeusza Rydzyka jest wielce kontrowersyjną, ale zarazem ciekawą pod względem badawczym. Człowiek ten jawi się jako wielki reformator, który wymknął się władzy samego Kościoła, i stanowi ewenement na skalę polską, a nawet światową.

Niniejsza książka opisuje genezę i rozwój imperium medialnego, a także inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora oraz wszelkie oficjalnie znane metody oddziaływania redemptorysty na polską politykę, ze szczególnym uwzględnieniem burzliwego okresu 2005–2007, kiedy to w Polsce rządziła „moherowa koalicja”.

Urodzony 3 maja 1945 roku w Olkuszu ojciec Tadeusz ­Rydzyk jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych uczniów Wyższego Seminarium Duchownego w Tuchowie. Po jego ukończeniu studiował teologię biblijną w Akademii ­Teologii Katolickiej w Warszawie. Wieczyste śluby zakonne złożył 1 lutego 1971 roku, a 20 czerwca przyjął święcenia kapłańskie.

W następnych latach pracował jako katecheta w ­Toruniu, Szczecinku i Krakowie, gdzie zajmował się m.in. duszpasterstwem akademickim. W 1986 roku wyjechał na pięć lat do pracy zakonnej do Niemiec. Tam nawiązał kontakt z rozgłośnią Radio Maria International w ­Balderschwang, która niedługo potem została zamknięta z powodu oskarżeń o ksenofobię; jej nazwę zmieniono na Radio Horeb. Rydzyk był także organizatorem pielgrzymek do ­Medjugorie – miejsca objawień nieuznawanych przez Watykan. W 1991 roku powrócił do Polski i założył Radio Maryja.

Spis treści

Przedmowa
Wstęp
1. Geneza i rozwój imperium medialnego Tadeusza Rydzyka
1.1. Polityczna działalność Kościoła katolickiego w Polsce
1.2. Tadeusz Rydzyk i zakon redemptorystów
1.3. Od radia do telewizji, czyli powstanie imperium medialnego ojca Rydzyka
2. Inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora
2.1. Moherowa koalicja, czyli powstanie „rządu toruńskiego”
2.2. Powstanie i założenia programowe „partii Tadeusza Rydzyka”
2.3. Polsko-zagraniczne interesy Tadeusza Rydzyka
3. Wpływ imperium medialnego Tadeusza Rydzyka na wyniki wyborów w latach 2005 i 2007
3.1. Preferencje wyborcze imperium medialnego Tadeusza Rydzyka
3.2. Analiza wybranych wypowiedzi politycznych w imperium medialnym Tadeusza Rydzyka i ich wpływ na wyniki wyborów
Zakończenie
Posłowie
Przypisy
Bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »