Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Młodzi nabywcy na e-zakupach - Leszek Gracz

Młodzi nabywcy na e-zakupach

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 978-83-7488-060-2
Język: Polski
Data wydania: 2014
Liczba stron: 267
Rozmiar pliku: 5,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
58,80 zł
Nasza cena:
58,80 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Osoby z badanego segmentu „młodych dorosłych” (18−29 lat) stanowią dziś 18% polskiego społeczeństwa. Jest to pierwsze pokolenie Polaków, które całe swoje dorosłe życie spędziło w gospodarce rynkowej. Co również istotne, Internet był obecny w ich życiu przez cały okres dorastania i stał się naturalnym elementem rzeczywistości. Dla nich środowisko Internetu jest miejscem rozrywki, zdobywania wiedzy, spotkań i dokonywania zakupów. Poznanie ich potrzeb i sposobów postępowania może być istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sprzedawców. Jest wysoce prawdopodobne, że przyszłe pokolenia będą w swoich zachowaniach podobne do obecnego segmentu „młodych dorosłych”. Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. na następujące pytania dotyczące zachowań nabywczych osób w wieku 18−29 lat: 1. Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie? 2. Jakie czynniki wpływają na wybór konkretnego sprzedawcy? 3. Jak oceniają bezpieczeństwo zakupów internetowych i jak starają się minimalizować ewentualne ryzyko? 4. Jakie są główne źródła informacji o produktach sprzedawanych w Internecie? 5. Jak sprzedawcy internetowi mogą poprawić swoją wiarygodność? 6. Dlaczego część młodych nabywców nie kupuje w Internecie lub przerywa zakupy? 7. Czy młodzi nabywcy są zadowoleni z zakupów internetowych? 8. Jakie są główne powody niezadowolenia z zakupów internetowych i jakie kroki podejmują by poprawić swoje samopoczucie? 9. Co sprawia że nabywcy mają swoje ulubione sklepy internetowe do których wracają? 10. Jakie czynniki mogłyby spowodować częstsze zakupy w Internecie? Autorzy są przekonani, że wskazane w książce źródła konkurencyjności, jako oparte na reprezentatywnych badaniach i analizie krajowej i światowej literatury, stanowią rzeczywiste, możliwe do praktycznego zastosowania sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej firm działających w Internecie. Przedstawiona analiza powinna ułatwić menedżerom kształtowanie oferty oraz komunikacji marketingowej, co pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji konkurencyjnej ich sklepów internetowych.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Uwarunkowania zachowań nabywców w procesie zakupu

1.1. Potrzeby w teorii zachowań konsumenckich

1.2. Realizacja potrzeb klientów poprzez nabywanie produktów

1.3. Segmentacja rynku jako odpowiedź na potrzeby nabywców

1.4. Satysfakcja nabywców i jej wpływ na lojalność klientów

1.5.Znaczenie rekomendacji konsumenckich w procesie zakupów

Rozdział 2. Rozwój i wykorzystanie Internetu w Polsce

2.1. Istota Internetu

2.2. Rodzaje i wykorzystanie usług internetowych

2.3. Marketing internetowy

2.4. Handel internetowy

2.5. Specyfika procesu zakupu w Internecie

2.6. Czynniki kształtowania pozycji konkurencyjnej sprzedawców w Internecie

Rozdział 3. Charakterystyka segmentu „młodzi dorośli” w Polsce

3.1. Trendy w konsumpcji gospodarstw domowych

3.2. Przyczyny wyodrębniania segmentu rynku „młodzi dorośli”

3.3. Charakterystyka segmentu „młodzi dorośli" na podstawie źródeł wtórnych

3.3.1. Charakterystyka demograficzna i społeczno-ekonomiczna badanego segmentu

3.3.2. Charakterystyka socjologiczna badanego segmentu

3.4. Charakterystyka badanego segmentu na podstawie źródła pierwotnego – wyniki badania własnego

Rozdział 4. Wykorzystanie Internetu przez segment „młodych dorosłych”

4.1. Częstotliwość korzystania z Internetu

4.2. Urządzenia wykorzystywane do korzystania z Internetu

4.3. Postrzeganie Internetu przez młodych użytkowników

4.4. Korzystanie z usług internetowych

Rozdział 5. Analiza internetowych zakupów „młodych dorosłych”

5.1. Częstotliwość dokonywania zakupów

5.2. Doświadczenie w zakupach internetowych

5.3. Główne powody dokonywania zakupów przez Internet

5.4. Miejsca dokonywania zakupów poszczególnych dóbr i usług

5.5. Preferowane sposoby dokonywania zakupów w Internecie

Rozdział 6. Bezpieczeństwo dokonywania zakupów w Internecie w opinii „młodych dorosłych”

6.1. Znaczenie bezpieczeństwa w zakupach internetowych

6.2. Ocena bezpieczeństwa przez osoby dokonujące i niedokonujące zakupów w Internecie

6.3. Wykorzystanie źródeł informacji w celu zmiejszenia poczucia ryzyka

Rozdział 7. Bariery ograniczające dokonywanie zakupu „młodych dorosłych" w Internecie

7.1. Przyczyny niedokonywania zakupów przez Internet

7.2. Przyczyny niepodjęcia decyzji o zakupie w Internecie w przypadku wybranych dóbr konkumpcyjnych

7.3.Powody przerwania procesu zakupu przez Internet

Rozdział 8. Satysfakcja "młodych dorosłych" z zakupów dokonywanych przez Internet

8.1. Problem nieudanych zakupów w Internecie

8.2. Przyczyny braku satysfakcji z zakupu

8.3. Reakcje nieusatysfakcjonowanych konkumentów

Rozdział 9. Detrminanty konkurencyjności firm sprzedających w Internecie na podstawie analizy opinii „młodych dorosłych”

9.1. Czynniki wpływające na wybór konkretnego sprzedawcy w Internecie

9.2. Opinie o produktach znanych marek sprzedawanych przez Internet

9.3. Czynniki podnoszące wiarygodność sprzedawcy internetowego

9.4. Czynniki tworzące lojalność w stosunku do sklepów internetowych

Rozdział 10. Kierunki rozwoju sprzedaży internetowej na rynku „młodych dorosłych”

10.1. Podejście przedsiębiorstw do kształtowania przewagi konkurencyjnej

10.2. Oczekiwania „młodych dorosłych” w stosunku do oferty sklepów internetowych

10.3. Wybrane aspekty budowania przewagi konkurencyjnej przez sklepy internetowe

10.4. Wnioski dla firm

 

Bbliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »