Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej - Aneta Paszkiewicz

Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 978-83-7930-091-4
Język: Polski
Data wydania: listopada 2013
Liczba stron: 268
Rozmiar pliku: 566 KB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
50,00 zł
Nasza cena:
44,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.

W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.


Z recenzji dr hab. prof. nadzw. Aliny Rynio:

„(…) recenzowana publikacja, przybliżając bogatą w tradycję wychowawczą funkcję szkoły, bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której tak wiele mówi się o potrzebie edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja posiada logiczną i przejrzystą strukturę, co świadczy o pogłębionej znajomości analizowanej problematyki, a jej treść odpowiada zawartemu w temacie problemowi.

(…) Książka pt. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej adresowana jest do wszystkich nauczycieli, wychowawców i rodziców, którym leży na sercu troska o dobro dziecka. Dotyczy uczniów, którzy z różnych powodów mogą czuć się niekomfortowo w środowisku szkolnym, wymagać dodatkowych form oddziaływań wychowawczych. Okazać się ona może również przydatna studentom pedagogiki i psychologii, ponieważ w swojej przyszłej pracy zawodowej niejednokrotnie zetkną się oni z dzieckiem wymagającym zintensyfikowanych oddziaływań wychowawczych. Dla nauczycieli i wychowawców może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia

Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka

Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem

Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze

Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym

Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej

Rozdział 7. Uczniowie – ofiary przemocy domowej

Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego

Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo

Rozdział 10. Uczniowie – ofiary i sprawcy mobbingu

Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów

Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów

Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły

Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej

Rozdział 15. Uczeń z ADHD

Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością

Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie

Rozdział 18. Uczeń zdolny

Zakończenie

Summary

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »