Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Historia myśli filmowej. Podręcznik - Alicja Helman

Historia myśli filmowej. Podręcznik

Wydawnictwo: Słowo/obraz terytoria
ISBN: 978-83-7453-189-4
Język: Polski
Data wydania: 2010
Liczba stron: 438
Rozmiar pliku: 2,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
38,00 zł

Dostępne formaty plików:

MOBI , EPUB

Alicja Helman i Jacek Ostaszewski podjęli próbę uporządkowania i omówienia wszystkich liczących się teorii filmu. A było ich niemało, bowiem na przestrzeni ubiegłego stulecia naturze „siódmej sztuki” przyglądano się z wszelkich możliwych punktów widzenia, m.in. lingwistyki, antropologii, psychologii oraz ideologii, jak również łączono badania nad filmem z najrozmaitszymi kierunkami myśli humanistycznej. Autorzy nie tylko streszczają klasyczne koncepcje, ale i pokazują, jak zmieniało się podejście teoretyków do przedmiotu ich badań: od początkowego zainteresowania techniką, przez debatę na temat funkcji estetycznych kina, po bardziej współczesne ujmowanie filmu w kategoriach semiotycznych lub w kontekście kultury audiowizualnej. Jednocześnie książka jest opisem ciekawego fenomenu – utopijnej wiary w możliwość znalezienia jednej, uniwersalnej teorii filmu.

Spis treści

Słowo wstępne  (Jacek Ostaszewski)

Rozdział 1    
Początki refleksji nad filmem  (Alicja Helman)
Rozdział 2    
Hugo Münsterberg  (Alicja Helman)
Rozdział 3    
Francuska teoria w kręgu awangardy  (Alicja Helman)
Rozdział 4    
Jean Epstein  (Alicja Helman)
Rozdział 5    
Karol Irzykowski  (Alicja Helman)
Rozdział 6    
Béla Balázs jako przedstawiciel formatywnej teorii filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 7    
Radziecka szkoła montażu  (Alicja Helman)
Rozdział 8    
Formalizm  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 9    
Strukturalizm praski  (Alicja Helman)
Rozdział 10    
Rudolf Arnheim  (Alicja Helman)
Rozdział 11    
Gramatyki filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 12    
Roman Ingarden  (Alicja Helman)
Rozdział 13    
Filmologia francuska  (Łucja Demby)
Rozdział 14    
Edgar Morin  (Łucja Demby)
Rozdział 15    
André Bazin  (Alicja Helman)
Rozdział 16    
Siegfried Kracauer  (Alicja Helman) 
Rozdział 17    
Jean Mitry  (Alicja Helman)
Rozdział 18    
Teoria autorska  (Alicja Helman)
Rozdział 19    
Semiotyka strukturalna  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 20    
Teorie komunikacji audiowizualnej  (Alicja Helman)
Rozdział 21    
Generatywizm  (Alicja Helman i Jacek Ostaszewski)
Rozdział 22    
Psychoanalityczna teoria filmu  (Alicja Helman)
Rozdział 23    
Krytyka ideologiczna  (Alicja Helman przy współpracy    
Jacka Ostaszewskiego)
Rozdział 24    
Koncepcje feministyczne  (Alicja Helman)
Rozdział 25    
Pragmatyka  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 26    
Kognitywna teoria filmu  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 27    
Gilles Deleuze (postmodernistyczna filozofia kina)  Małgorzata Jakubowska


Zamiast zakończenia. Krajobraz po bitwie  (Alicja Helman)

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »