Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Biznes muzyczny - Patryk Gałuszka

Biznes muzyczny

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 978-83-7488-020-6
Język: Polski
Data wydania: 2009
Liczba stron: 298
Rozmiar pliku: 2,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
46,00 zł
Nasza cena:
46,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.

 

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

 

Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej

1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury

1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954

1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999

Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego

2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni

2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych

2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej

2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej

2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?

Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej

3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym

3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych

3.3. Promocja produktów branży fonograficznej.

3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym.

Rozdział 4. Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu

4.1. Internet + plik mp3 = ?

4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury”

4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi

4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych

Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny

5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu

5.2.  Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay–per–download)

5.3. Model subskrypcyjny

5.4. Superdystrybucje (model „Weed”).

5.5. Serwisy reklamowe

5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów

5.7. Strategia „ofert pakietowych”.

5.8. Netaudio

5.9. Serwisy społecznościowe

5.10. Blogi

5.11. Agregatorzy.

5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości

5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line

5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów.

5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii

Podsumowanie

 

Spisy i Bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »