Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Nowe trendy  w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych - Sławomir Smyczek

Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 978-83-7488-046-6
Język: Polski
Data wydania: 2012
Liczba stron: 250
Rozmiar pliku: 2,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
52,50 zł
Nasza cena:
52,50 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Rynek usług finansowy stanowi jeden z najważniejszych elementów systemu społeczno-ekonomicznego każdego kraju. O randze, a jednocześnie znacznej złożoności tego rynku świadczy to, iż stanowi on mechanizm, dzięki któremu oferuje się usługi pozwalające na przepływ strumieni pieniężnych (siły nabywczej) w gospodarce. Rezultatem funkcjonowania tego rynku jest zatem możliwość współtworzenia pieniądza przez niefinansowe podmioty gospodarcze. Rynek usług finansowych jest zatem szkieletem, na którym opiera się funkcjonowanie całego systemu rynkowego.

Wszystko to daje asumpt do podjęcia kompleksowych badań nad nowymi trendami w zachowaniach konsumentów na tym rynku. Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestię ocen, które z trendów i kierunków zmian w zachowaniach konsumentów mają charakter względnie trwały, a które incydentalny i krótkookresowy. I wreszcie, które z trendów będą się nasilać i w jakich grupach konsumentów, które będą przenikać do innych grup, ulegać modyfikacjom, a które będą z czasem zanikać. To właśnie było przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w tej książce.

Spis treści

Wstęp

Rozdział I Rola i znaczenie rynków finansowych  we współczesnej gospodarce

1.1. Rynki finansowe – pojęcie, charakterystyka

1.2. Podmioty rynków finansowych  – rodzaje, charakterystyka

1.3. Miejsce polskiego rynku finansowego  w globalnym systemie finansowym

Rozdział II Konsument  i jego zachowania   na rynkach finansowych

2.1. Konsument i jego rola na rynkach finansowych

2.2. Istota zachowań konsumentów  na rynkach finansowych

2.3. Proces decyzyjny konsumenta na rynkach  finansowych

Rozdział III Heterogenizacja a homogenizacja zachowań  konsumentów na rynkach finansowych

3.1. Potrzeby finansowe i wartości oczekiwane przez konsumentów na rynkach finansowych

3.2. Poszukiwanie i ocena możliwości zaspokojenia  potrzeb przez konsumentów na rynkach finansowych

3.3. Decyzje zakupu konsumentów na rynkach  finansowych

3.4. Ocena decyzji i wartości uzyskanych przez  konsumentów na rynkach finansowych

Rozdział IV Charakterystyka nowych trendów w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych

4.1. Wpływ globalizacji na zachowania konsumentów  na rynkach finansowych

4.2. Etnocentryzm konsumencki na rynkach  finansowych

4.3. Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych

4.4. Zjawisko podwójnego zagrożenia a lojalność  konsumentów na rynkach finansowych

4.5. Postawy etyczne konsumentów na rynkach  finansowych

Rozdział V Negatywne zjawiska w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych

5.1. Wpływ kryzysu gospodarczego na zachowania  konsumentów na rynkach finansowych

5.2. Analfabetyzm finansowy konsumentów

5.3. Wykluczenie finansowe konsumentów

5.4. Upadłość finansowa konsumentów

Rozdział VI Zmiany w zachowaniach konsumentów  na rynkach finansowych

6.1. Typologia konsumentów na rynkach finansowych  w świetle zmian rynkowych

6.2. Model zachowań konsumentów w świetle zmian  na rynkach finansowych

6.3. Kierunki zmian w zachowaniach konsumentów  na rynkach finansowych

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

 

Załącznik

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »