Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Sponsoring klucz nowoczesnego marketingu - Marek Datko

Sponsoring klucz nowoczesnego marketingu

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 978-83-7488-051-0
Język: Polski
Data wydania: 2012
Liczba stron: 518
Rozmiar pliku: 6,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
79,00 zł
Nasza cena:
79,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Dynamiczny rozwój rynku zmusza przedsiębiorstwa do działania przy nasilającej się konkurencji. W gospodarce rynkowej nie wystarcza zbadanie i poznanie potrzeb nabywcy, wytworzenie zaspokajającego je produktu i ustalenie konkurencyjnej ceny. Należy jeszcze dotrzeć do konsumenta z informacją o tym produkcie i przekonać go do zakupu. Ujednolicenie przekazów reklamowych, często w skali globalnej, i rosnąca edukacja konsumenta powodują, że zmniejsza się jego lojalność wobec marki czy firmy. Aby skutecznie działać w tych warunkach przedsiębiorstwo powinno wyróżniać się wśród innych uczestników rynku, stworzyć swój własny wizerunek w świadomości nabywców.

Sponsoring daje przedsiębiorstwu szansę na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy mając w świadomości pozytywny wizerunek firmy, dokonają zakupu jej produktów, co winno przynieść oczekiwany efekt ekonomiczny.

Kwoty przeznaczane na sponsoring są coraz poważniejszą częścią budżetów promocyjnych firm. W wielu z nich wydaje się na ten cel ponad 50 mln PLN rocznie. Konieczność zaangażowania tak dużych sum może stwarzać trudność w przekonującym ich uzasadnieniu zarządom i radom nadzorczym.

Celem tej pracy jest zaprezentowanie komunikacyjnych aspektów sponsoringu, traktowanego jako samodzielny instrument promocji firmy oraz metod oceny jego skuteczności i efektywności. Zwrócono więc uwagę na:

- strategię sponsorowania – odpowiedni dobór sponsorowanych dziedzin do budowy zamierzonego wizerunku, przyjęcie adekwatnego rodzaju działań i umieszczenie ich w czasie i wśród innych form promocji i komunikowania.

- nagłaśnianie faktu bycia sponsorem, co jest promocyjnie ważniejsze od sponsorowania, a co często bywa przez przedsiębiorstwa niedoceniane, a przecież sponsorowanie jest tylko pretekstem, rdzeniem, wokół którego można budować kampanię promocyjną lub komunikacyjną,

- analizę skuteczności i efektywności sponsoringu, co sprawia trudność większości przedsiębiorstw. Bez tego trudno uzasadnić inwestycje sponsorskie, a w tej książce znajdziecie wszystkie znane metody badania skuteczności i efektywności.

Spis treści

Wstęp

rozdział 1. Koncepcja marketingu sponsorskiego

1.1.  Paradygmaty marketingu

1.2.  Marketing sponsorski

1.3.  Sponsoring w marketingu mix

rozdział 2. Cechy sponsoringu

2.1.  Istota sponsoringu

2.2.  Czynniki rozwoju sponsoringu

2.3.  Rodzaje i formy sponsoringu

rozdział 3. Strategia sponsorowania

3.1.  Sponsoring w systemie promotion mix

3.2.  Formułowanie strategii sponsoringu

3.3.  Realizacja zaplanowanych działań

3.4.  Kontrola strategii

rozdział 4. Przekaz sponsoringowy

4.1.  Teoretyczne podstawy działania sponsoringu

4.2.  Nagłośnienie sponsorowania

4.3.  Sponsoring i środki masowego przekazu

rozdział 5. Metody badania działań sponsoringowych

5.1.  Badania strategiczne

5.2.  Pretesty (pretesting)

5.3.  Badania w trakcie przedsięwzięcia (in-between test)

5.4.  Badania kontrolne (posttesting)

rozdział 6. Sponsoring sportu

6.1.  Sport jako widowisko

6.2.  Sport jako instrument sponsoringu

6.3.  Formy sponsoringu sportu

6.4.  Świadczenia wzajemne

6.5.  Strategia sponsoringu sportu

6.6.  Sport jako produkt

6.7.  Niebezpieczeństwa sponsoringu sportu

rozdział 7. Sponsoring kultury

7.1.  Geneza

7.2.  Mechanizm działania sponsoringu kultury

7.3.  Sekwencja działań

7.4.  Praktyka sponsorowania

rozdział 8. Inne obszary sponsorowania

8.1.  Sponsoring odpowiedzialny społecznie

8.2.  Sponsoring internetowy

rozdział 9. Zagrożenia i dylematy marketingu sponsorskiego

9.1.  Ryzyko sponsorowania

9.2.  Bariery w sponsoringu

9.3.  Dylematy w sponsoringu

9.4.  Perspektywy marketingu sponsorskiego

zakończenie

 

bibliografia,spis

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »