Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Nieformalne aspekty biznesu - Andrzej Buszko

Nieformalne aspekty biznesu

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 978-83-7488-038-1
Język: Polski
Data wydania: 2010
Liczba stron: 230
Rozmiar pliku: 6,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
55,00 zł
Nasza cena:
55,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Postępująca globalizacja nie doprowadziła do zatarcia różnic między krajami. Mają one miejsce mimo sąsiedztwa, kontaktów gospodarczych, politycznych, zbliżonego języka, np. między Polską a Rosją, rozwijających się technologii informatycznych. Bardzo często to znajomość specyfiki danego kraju decyduje o sukcesie przedsięwzięcia, a przy opracowywaniu stosownej strategii jest ona z reguły pomijana lub marginalizowana. Rozpoczynając biznes menedżerowie nie zdają sobie tak naprawdę, do końca sprawy z przyczyn, dzięki którym osiągany jest sukces. Ogólne podstawy teoretyczne okazują się niewystarczające. Często bywa też i tak, że niektórzy, z pozoru stojący na straconej pozycji, zawierają i realizują kontrakty z powodzeniem. Inni, posiadający doskonałe (wydawałoby się na pierwszy rzut oka) przygotowanie, położenie geograficzne, wspólną historię, nawet znajomość języka nie mogą zrozumieć dlaczego sukces jest tak odległy, a prawie wszystkie próby nawiązania współpracy kończą się niepowodzeniem. Niekiedy ludzie sukcesu próbują problemy bagatelizować – twierdząc, iż powodzenie zawdzięczają sprzyjającemu zbiegowi okoliczności czy też szczęściu. Nie można twierdzić, że tak się w życiu nie dzieje, ale o wiele lepiej radzi sobie ten, kto zdarzenia potrafi dostrzec, zrozumieć, a następnie wykorzystać.

Uwarunkowania kulturalne, znajomość języka, obyczajów, formy zawierania transakcji to często podstawa powodzenia. Omawiamy więc w tej książce przyczyny, dzięki którym powstaje określona specyfika danego rynku. Tak jest w przypadku, np. w Rosji, gdzie znaczny wpływ na działania ma szara strefa i władze centralne. W krajach arabskich natomiast niemal decydujący wpływ ma islam. Poruszamy więc kwestię tej religii, jej implikacje na zachowania podmiotów rynkowych.

Ze względu na jego wzrastającą popularność i dynamiczny rozwój najobszerniej omawiamy specyfikę rynku Chin i Bliskiego Wschodu oraz rolę i wpływ Hongkongu na jego rozwój. Część uwarunkowań jest zbliżona, np. związki nieformalne w Chinach tzw. guanxi, z przypadkiem Rosji.

Książka zwiera też informacje na temat typowych pułapek kontraktowych, z którymi może zetknąć się biznesmen starający się nawiązać współpracę na międzynarodowych rynkach.

Autor legitymuje się długoletnią praktyką gospodarczą, każda więc część książki kończy się jego praktycznymi spostrzeżeniami i wnioskami. Konfrontacja części teoretycznej i praktycznej powinna inspirować czytelnika do wyciągnięcia własnych wniosków, pomóc w opracowaniu strategii zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach zagranicznych.

Spis treści

Wstęp

Warunki prowadzenia działalności gospodarczej na rynku rosyjskim

1.1. Dlaczego Rosja?

1.2. Współpraca gospodarcza Polski i Rosji

1.3. Szara strefa w Rosji

1.4. Przedsiębiorstwa rosyjskie

1.5. Rosyjskie grupy biznesowe

1.6. Doświadczenia Autora

Kraje arabskie

2.1. Sytuacja społeczno-gospodarcza

2.2. Religia a transakcje biznesowe

2.3. Arabowie w Europie – migranci i inwestorzy

2.4. Inwestycje zagraniczne w krajach arabskich

2.5. Czy może istnieć teoria ekonomii specyficzna dla krajów arabskich?

2.6. Kraje arabskie a Polska

2.7. Doświadczenia Autora

Rola Chin w rozwoju Hongkongu

3.1. Początkowe lata współpracy Chin i Hongkongu

3.2. Współpraca gospodarcza w latach 1979–1997

3.3. Inwestycje przemysłowe Hongkongu w Chinach w latach 1979–1997

3.4. Działalność Chin na rynku nieruchomości w Hongkongu

3.5. Historia rozwoju systemu finansowego Hongkongu

3.6. Miejsce Bank of China w systemie finansowym

3.7. Rola Hongkong Bank w systemie finansowym

3.8. Rozwój i znaczenie giełdy

3.9. Rola Hongkongu po 1997 roku

3.10. Triady w Hongkongu – geneza i zasady działania

3.11. Doświadczenia Autora

Pułapki kontraktowe

Koncepcja analizy strategicznej

 

Bibliografia

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »