Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej - Hanna Godlewska-Majkowska

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 978-83-7641-972-5
Język: Polski
Data wydania: sierpnia 2013
Liczba stron: 279
Rozmiar pliku: 1,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
45,00 zł
Nasza cena:
40,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich, a także praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju, a także dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna

1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji

Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne

2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli

Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa

3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako nowe wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw

Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw

4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm

Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie

5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Wykorzystanie wskaźników atrakcyjności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji

Zakończenie

Spis rysunków

Bibliografia

Aneks

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »