Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Pedagogie postu - Zbigniew Kwieciński

Pedagogie postu

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 978-83-7850-133-6
Język: Polski
Data wydania: 28 marca 2013
Liczba stron: 467
Rozmiar pliku: 8,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
25,00 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , PDF

 

„Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. (…) Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia ‘socjalizmu’ w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu – jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań.

Studia, eseje i raporty z badań były wywołane przez nową, niezwykle trudną sytuację dziejową, którą przeżywaliśmy i której nadal doświadczamy, była ona dla nich głównym zbiorem pretekstów; są próbą jej wieloaspektowego zrozumienia z perspektywy pedagogicznej, ogarnięcia kontekstów przemian edukacji; są wreszcie próbą spenetrowania ukrytych, niewidocznych funkcji instytucji edukacyjnych, niejako jej podtekstów”.

Jak zatem nazwać przemiany systemów otoczenia edukacji po 1989 roku?  Za niezwykle trafną metaforę uznaję określenie B. Barana, który napisał, że po socjalizmie w Polsce z tych różnych post-ów został nam tylko …post. (…) I stąd tytuł tego zbioru – Pedagogie postu (…)

(Ze słowa wstępnego autora)

 

[...] teksty zamieszczone w niniejszym tomie są ciągłe niezwykle aktualne, co w sposób jednoznaczny zaświadcza o tym, że post ciągle trwa....[...] z recenzji

Spis treści

Słowo wstępne

Pedagogia przejścia i pogranicza

Edukacja jako trwały podmiot i przedmiot blokady rozwoju. Hipotezy dysfunkcjonalności po 20 latach

Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego

Demokracja w edukacji czy edukacja dla demokracji?

Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności

Zapętlenie kwestii edukacyjnej w sytuacji gwałtownej zmiany jej kontekstu

Rynek edukacyjny a demokracja – sprzeczne wyzwania

I cóż po pedagogu w zbójeckich czasach?

Lęk i edukacja wobec przyszłości świata

Potrzeba kształcenia w humanistycznej mądrości

Mądrość jako oferta czwartej pedagogiki Pierwszego Pedagoga

30 grzechów głównych w kształceniu nauczycieli

Zmienić kształcenie nauczycieli

Mity i funkcje szkoły. U korzeni dominującego paradygmatu edukacyjnego

Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły

Praca w szkole jako złudzenie. Studium przypadku

Socjopedagogiczne problemy płci (zarys wykładu i konwersatorium)

Epidemie społeczne w środowisku akademickim

Pedagogie pozoru i ułudy

O różnym rozumieniu „równych szans” edukacyjnych

Długotrwałe sprzężenie poziomu podstawowej alfabetyzacji i jakości życia w dorosłości

Nierówno pod sufitem

Nowe nierówności społeczne w edukacji wyższej

Szkoła potem. Nadzieje i zwątpienia

Potrzeba edukacji krytycznej

Szkoła do/dla zmiany społecznej – warunki konieczne

Bibliografia

Indeks nazwisk

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »