Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku - Katarzyna M. Staszyńska

Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku

Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 978-83-264-5497-4
Język: Polski
Data wydania: 15 kwietnia 2013
Liczba stron: 224
Rozmiar pliku: 1,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
59,00 zł
Nasza cena:
59,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF
W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich.

W publikacji przedstawiono m.in.:
  • przegląd rodzajów badań konsumenckich,
  • kryteria wyboru firmy badawczej,
  • kryteria oceny poprawności metodologicznej i warsztatowej badań,
  • sposoby odczytywania i interpretacji wyników badań konsumenckich.
  • Adresaci:
    Książka skierowana jest do drobnych i średnich przedsiębiorców, którzy potrzebują specjalistycznej wiedzy o możliwościach wykorzystania badań konsumenckich do wspierania własnego biznesu. Będzie także przydatna początkującym badaczom.


    Autorka ma rację, że w badaniach rynku uważniej przyjrzeć się należy samemu konsumentowi, jego sposobom działania w warunkach różnorakiej niepewności, ryzyka i kryzysu. Pomóc w tym może wiedza metodologiczna badacza - socjologa, jak też znajomość sztuki łączenia w całość, jaką powinien posiadać dobry menedżer. Zawsze wymaga to także wyobraźni społecznej. Te walory książka Katarzyny Staszyńskiej z pewnością posiada.

    prof. dr hab. Witold Morawski, Akademia Leona Koźmińskiego


Spis treści

Podziękowania 9
Przedmowa 11
Zamiast wstępu: Jak to się zaczęło 15
1. BUDOWANIE MARKI 29
Marka 31
Tożsamość i wizerunek marki: strategie pozycjonowania 37
Dusza marki 43
Pomysł na produkt 49
Jak kształtować produkt? 55
Zarządzanie marką 61
Strategie rynkowe 67
Produkt i marka - fazy cyklu życia 74
Walka o rynek 79
Czego zaniechał Ludwik? 86
2. CO TRZEBA WIEDZIEĆ, ZANIM ZAMÓWI SIĘ BADANIA RYNKU 93
Jak zamówić badania rynku? 95
Badania jakościowe 99
Badania eksploracyjne 104
Ilościowe badania rynku: kogo badamy? 110
Techniki przeprowadzania badań: czy badać przez internet? 116
Jak czytać tabele? 121
Problemy etyczne w badaniach rynku 124
Rzecz o marketingu społecznie zaangażowanym 138
3. BADANIA: JAKIE, KIEDY, PO CO 141
Badania strategiczne 143
Badania konceptu 147
Badania wspomagające rozwój produktu 151
Opakowanie: czemu służy i jak się dowiedzieć, czy spełni swoje funkcje 156
Badania reklamy: pozostańmy w zgodzie z konsumentem 164
Badania ceny produktu 175
Testy rynku 181
Badania satysfakcji klientów 185
Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: retail audit i panel konsumencki 192
Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: tracking 198
Badania efektywności reklamy 201
Dziecko jako konsument 206
Zamiast zakończenia 213
Bibliografia. Wybrane pozycje polskie i przetłumaczone na język polski 217

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »