Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Konkurencja na rynku usług transportowych - Grażyna Rosa

Konkurencja na rynku usług transportowych

Wydawnictwo: C. H. Beck
ISBN: 978-83-255-4946-6
Język: Polski
Data wydania: 2013
Liczba stron: 321
Rozmiar pliku: 4,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
59,00 zł
Nasza cena:
59,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Konkurencja na rynku usług transportowych jest kształtowana zarówno przez zmiany zachodzące w gospodarce światowej, jak i przez procesy integracyjne obejmujące coraz więcej krajów. Dostosowanie zasad funkcjonowania gospodarki do wymogów Unii Europejskiej oraz stopniowy proces ujednolicania zasad działania podmiotów na rynku europejskim są głównymi przyczynami zmian w sposobie postrzegania konkurencji na rynku usług transportowych i konkurencyjności poszczególnych gałęzi transportu w Polsce.

Celem monografii jest określenie warunków występowania, zakresu przemian i kierunków rozwoju konkurencji na rynku usług transportowych. Autorka, aby zrealizować przyjęte założenia, przedstawia m.in.:

  • przeobrażenia zachodzące na współczesnym rynku usług transportowych w kontekście krajowym i międzynarodowym;
  • podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do konkurencji na rynku usług transportowych zarówno w ujęciu wewnątrzgałęziowym, jak i międzygałęziowym (ex post),
  • kierunki rozwoju konkurencji na rynku usług transportowych (ex ante).

Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla przedstawicieli środowiska nauki, zainteresowanych problematyką konkurencji na rynku usług transportowych oraz praktyków działających na tym rynku.

Założeniem rozważań Autorki () jest zbadanie, jak przeobraża się rynek usług transportowych w Polsce i w Unii Europejskiej, jak kształtuje się konkurencja w kontekście współczesnych uwarunkowań, jakie instrumenty są wykorzystywane w konkurencji wewnątrzgałęziowej i międzygałęziowej na rynku usług transportowych, a przede wszystkim – w jakim kierunku rozwija się konkurencja na rynku usług transportowych.

Prof. zw. dr hab. Krzysztof Marecki

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

 

Głównymi zaletami recenzowanej monografii są: wszechstronne ujęcie konkurencji na rynku usług transportowych, wiele oryginalnych przemyśleń i propozycji, aktualność rozważań oraz charakter naukowy, za czym przemawiają zarówno studia literaturowe, badania i analizy jak również propozycje autorskie zawarte w poszczególnych rozdziałach.

Prof. zw. dr hab. inż. Janusz Dyduch

Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »