Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Pedagogika ogólna - Bogusław Śliwerski

Pedagogika ogólna

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 978-83-7850-169-5
Język: Polski
Data wydania: 5 grudnia 2012
Liczba stron: 382
Rozmiar pliku: 13,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
49,80 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną –  autorefleksję pedagoga nad tożsamością  pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.

Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika

Spis treści

 

Wstęp; 11

 

Część pierwsza

Odyseja ludzkiego geniuszu

 

Rozdział 1

Ten, który przekroczył granicę wyobraźni; 33

 

Rozdział 2

Paideia jako wyzwanie dla „śmiertelnych bogów”; 41

 

Rozdział 3

Ubóstwienie człowieka w trudnej jedności przeciwieństw; 57

 

Rozdział 4

Geniusz jednostkowy i geniusz wspólnoty; 67

 

Rozdział 5

Geniusz mówiący swojej woli „nie”; 77

 

Rozdział 6

Geniusz różnojedni; 87

 

Rozdział 7

Geniusz intuicji; 111

 

Rozdział 8

Geniusz wychowania całościowego; 135

 

Rozdział 9

Nie tylko duchowy wymiar w grze o geniusza; 165

 

Rozdział 10

Geniusz a szaleństwo; 185

 

Rozdział 11

Zdolność, talent i geniusz; 193

 

Część druga

Edukacyjne zadania i etapy rozwoju

 

Rozdział 1

Geny usprawiedliwieniem czy wyzwaniem?; 205

 

Rozdział 2

Kiedy rodzi się człowiek?; 219

 

Rozdział 3

Jakie są szanse i zagrożenia rozwojowe u progu ontogenezy?; 227

 

Rozdział 4

Jaki model rozwoju pionowego i poziomego w cyklu życia człowieka?; 237

 

Rozdział 5

Mózg jako genialny mechanizm czy żywy kosmos?; 255

 

Rozdział 6

 

Jaka filozofia edukacyjnej pomocy?; 267

 

Część trzecia

Zdolności w ujęciu komplementarnym

 

Rozdział 1

Dostrzegać całego człowieka i dążyć do pełni możliwości; 285

 

Rozdział 2

Meandry myślenia; 307

 

Rozdział 3

Fenomen pamięci zintegrowanej; 319

 

Rozdział 4

Znaki i znaczenia; 327

 

Rozdział 5

Kompetencje językowe; 349

 

Rozdział 6

Zdolność do przeprowadzenia optymalnych transakcji społecznych; 363

 

Rozdział 7

Wartościowanie, wartościowy, wartościujący i wartości w perspektywie różnojedni; 373

 

Rozdział 8

Autokreacja, czyli dynamiczna tożsamość; 387

 

Część czwarta

Strategie rozwoju jako coincidentia oppositorum

 

Rozdział 1

Charakterystyka dynamiki rozwoju synchronicznego; 401

 

Rozdział 2

Strategia retrospektywna; 413

 

Rozdział 3

Strategia deskryptywna; 431

 

Rozdział 4

Strategia transgresyjna; 445

 

Rozdział 5

Strategia prospektywna; 461

 

Zakończenie; 477

 

Bibliografia; 493

 

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »