
Inwestorski marketing-mix. Instrumenty sygnalizacji w komunikacji z in...
Wydawnictwo: | C. H. Beck |
ISBN: | 978-83-255-4204-7 |
Język: | Polski |
Data wydania: | 2012 |
Liczba stron: | 322 |
Rozmiar pliku: | 4,6 MB |
Zabezpieczenie: | Znak wodny |
Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji.
Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji:
- niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej,
- ogłoszenia podziału akcji,
- ogłoszenia programu skupów akcji,
- ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
- interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego),
- tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego,
- porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar,
- przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach,
- oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.
(…) książka Katarzyny Mamcarz jest z całą pewnością pozycją przydatną dla inwestorów, spółek, a także szerzej – dla całej społeczności finansowej. Podjęty temat zaprezentowano w sposób adekwatny, a skomplikowana tematyka rynku finansowego została przedstawiona w relatywnie przystępny sposób, co powinno sprzyjać rozszerzeniu kręgu czytelników.
Prof. dr hab. Danuta Dziawgo
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu