Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie - Stanisława Borkowska

Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie

Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 978-83-264-5009-9
Język: Polski
Data wydania: 22 maja 2012
Liczba stron: 660
Rozmiar pliku: 5,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
89,00 zł
Nasza cena:
89,00 zł

Dostępne formaty plików:

PDF
Skuteczne strategie wynagrodzeń tworzenie i zastosowanie to najnowsza publikacja prof. Stanisławy Borkowskiej, będącej autorytetem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. W książce w kompleksowy sposób omówiono proces tworzenia systemów wynagrodzeń oraz metody zarządzania nimi. Czytelnik dowie się, jak tworzyć takie systemy, aby były spójne ze strategią firmy, jej strukturą i kulturą organizacyjną oraz z otoczeniem zewnętrznym, i jak nim zarządzać. Autorka porusza aktualne problemy, takie jak: wpływ globalnego kryzysu na strategie wynagradzania pracowników, sposoby kształtowania poszczególnych składników wynagrodzeń, w tym świadczeń dodatkowych oraz długoterminowych, sposoby wynagradzania menedżerów, w tym także menedżerów międzynarodowych. Studia przypadków dotyczące firm polskich i zagranicznych pozwolą poznać praktyczne zastosowania omawianych zagadnień. Publikacja jest adresowana do członków kierownictwa firm odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności do specjalistów ds. wynagrodzeń, oraz do firm konsultingowych świadczących usługi w tej dziedzinie. Może zainteresować także wykładowców akademickich oraz studentów zdobywających wiedzę w obszarze zarządzania i ekonomii.

Spis treści

O autorce 9
Wprowadzenie 11
Rozdział 1. Istota i funkcje wynagrodzeń 15
Podstawowe pojęcia 15
Podstawowe funkcje wynagrodzeń 28
Osiem przykazań skutecznego motywowania przez wynagrodzenia 32
Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia 35
Rozdział 2. Potrzeba budowy nowych systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwie. Wyzwania globalizacyjne 51
Tradycyjne systemy wynagrodzeń 51
Dlaczego trzeba budować nowe systemy wynagrodzeń 56
Kierunki zmian w systemach wynagrodzeń 60
Rozdział 3. Projektowanie systemu wynagrodzeń w organizacji gospodarczej 78 Strategia wynagrodzeń i jej determinanty 78
Cząstkowe strategie wynagrodzeń całkowitych 83
Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń 84
Struktura i projektowanie pakietów wynagrodzeń 96
Wynagrodzenie pakietowe 101
Procedura projektowania systemu wynagrodzeń 114
Rozdział 4. Wartościowanie pracy podstawą polityki wynagrodzeń 134
Znaczenie wartościowania pracy 135
Techniki wartościowania pracy i przesłanki ich doboru 138
Jak wykorzystać wyniki wartościowania w polityce wynagrodzeń 191
Rozdział 5. Systemowe oceny efektów: znaczenie i metody 199
Rola oceny efektów 199
Zasady oceny efektów 201
Ocena organizacyjnych efektów pracy 211
Ocena grupowych efektów pracy 217
Okresowe oceny pracownicze 219
W trosce o spójność i poprawność ocen 256
Rozdział 6. Rynkowe przeglądy wynagrodzeń i ich użyteczność 259
Cele i charakter rynkowych przeglądów wynagrodzeń 259
Rodzaje przeglądów wynagrodzeń 268
Standardy jakościowe rynkowych przeglądów wynagrodzeń 271
Procedura prowadzenia rynkowych przeglądów wynagrodzeń 282
Porównania międzynarodowe dotyczące przeglądów wynagrodzeń 288
Rozdział 7. Jak budować tabele płac 291
Determinanty motywacyjnych tabel płac 291
Budowa tabel płac na podstawie wyników wartościowania pracy 294
Tradycyjne czy elastyczne tabele płac 310
Rozdział 8. Jak podwyższać płace 314
Automatyczne podwyżki wynagrodzeń i tradycyjne tabele płac 315
Kryteria dokonywania podwyżek i elastyczne tabele płac 316
Podwyżki płac a problemy związane z zarządzaniem tabelami płac 333
Zasady podwyższania płac 334
Rozdział 9. Formy wynagrodzeń - bodźce krótkoterminowe 336
Tradycyjne formy wynagrodzeń 337
Nowsze formy wynagrodzeń 340
Porównanie tradycyjnych i nowszych form wynagrodzeń 372
Premiowanie 374
Rozdział 10. Wynagrodzenia długoterminowe 393
Wynagrodzenia odroczone 395
Długoterminowe bodźce własnościowe i własnościowe powiązane z efektami firmy 415
Akcje w firmach prywatnych 432
Formy bodźców powiązanych z własnością stosowane w spółkach 434
Bodźce własnościowe w praktyce 439
Długoterminowe bodźce finansowe 446
Problemy związane z wyceną wartości bodźców długoterminowych 448
Systemy zachęt do rozwoju bodźców długoterminowych 452
Zarządzanie bodźcami długoterminowymi 454
Rozdział 11. Beneficja i środki uznania 465
Beneficja 465
Środki uznania 501
Rozdział 12. Wynagradzanie specjalistów do spraw sprzedaży 505
Główne składniki wynagrodzeń specjalistów do spraw sprzedaży 506
Osiem etapów projektowania systemów wynagrodzeń specjalistów do spraw sprzedaży 511
Rozdział 13. Wynagradzanie wyższej kadry kierowniczej - systemy, struktura i zróżnicowanie 541
Współczesny kierownik - cechy jego pracy, kompetencje, odgrywane role 541
Specyfika wynagradzania kadry kierowniczej - teraźniejszość i przyszłość 544
Zróżnicowanie wynagrodzeń kierowników 568
Wynagradzanie kadry kierowniczej w firmach międzynarodowych 581
Globalne systemy wynagrodzeń 584
Wynagradzanie w kryzysie 592
Rozdział 14. Zarządzanie wynagrodzeniami 598
Ocena efektywności wynagrodzeń 600
Analiza i usprawnianie systemów wynagrodzeń 605
Metody analizy systemu wynagrodzeń 609
Bezpośredni wpływ wynagrodzeń na efekty pracy 621
Kontrola budżetowa 628
Informacja w zarządzaniu wynagrodzeniami 632
Negocjacje i konsultacje dotyczące płac i dochodów z pracy 634
Kilka ogólnych zasad negocjowania i budowy układów zbiorowych pracy 639
Kto powinien zarządzać systemami wynagrodzeń? 647
Indeks 649

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 600 757 926
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »